شاید خیلی از متقاضیان ایرانی ورود به کشور انگلستان به این موضوع فکر نکرده باشند که بهترین شهر انگلیس برای زندگی و تحصیل کدام است؟ اکثر ما نام برخی از چند شهر این کشور اروپایی را صرفاً به دلیل داشتن تیم فوتبال آن ها مانند منچستر و لیورپول شنیده‌ایم. اما در حقیقت کشور انگلیس دارای چندین شهر دیگر است که زندگی و تحصیل در هر کدام از آن ها می‌تواند گزینه عالی برای ایرانیان باشد.

اگر می‌خواهید در یک کشور توسعه یافته تحصیل کرده و آینده خود را تضمین کنید، با این پُست از مجله لتسگو یونی همراه باشید تا با هم بهترین شهر انگلیس برای زندگی و تحصیل را بررسی کنیم.

بهترین شهر انگلیس برای زندگی و تحصیل

کشور انگلیس از دیرباز یکی از گزینه‌های مهاجرتی ما ایرانیان بوده است. این کشور دارای تاریخ و فرهنگ منحصر به فردی است که توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. این که با چه هدفی قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، تأثیر زیادی در انتخاب بهترین شهر انگلیس برای زندگی و تحصیل دارد.

اگر تصور می‌کنید که تنها گزینه مناسب جهت زندگی در انگلستان پایتخت این کشور یعنی شهر لندن است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در این بخش قصد داریم تا بهترین شهرهای این کشور را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

لندن

در ابتدا بهتر است که به سراغ پایتخت کشور یعنی شهر لندن برویم. لندن دارای 17 موسسه بزرگ در انگلستان و همچنین چندین دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است؛ اما این همه چیز نیست. لندن همچنین به عنوان برترین شهر دانشجویی در جهان در نظر گرفته می‌شود. 

تحصیلات: حدود 40 دانشگاه در شهر لندن وجود دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش‌های با کیفیتی را ارائه می‌دهند. بسیاری از بهترین دانشگاه‌های انگلستان از جمله دانشگاه برونل، دانشگاه سیتی و دانشگاه میدلزکس در لندن واقع شده‌‌‌اند.

اشتغال: لندن قطب مالی جهان است و تعداد زیادی فرصت شغلی را برای کارجویان مهیا می‌کند. یونیلور، HDFC و بی بی سی تنها تعدادی از شرکت‌های مشهور هستند که دفتر مرکزی خود را در لندن مستقر کرده‌‌‌اند. برخی افراد ممکن است کارآموزی خود را در این شرکت ها گذرانده و سپس مشغول به کار شوند.

سبک زندگی: لندن دارای فرهنگی بسیار پویا است. اوقات فراغت در این شهر می‌تواند دیدن گالری‌های هنری و یا فعالیت‌های شدید مانند صخره نوردی باشد. همچنین می‌توانید به رستوران‌های 24 ساعته رفته و غذاهای با کیفیتی میل کنید. سیستم حمل و نقل شهری کارآمد بوده و شامل یک سیستم ریلی زیرزمینی و اتوبوس‌هایی است که در سراسر شهر وجود دارند.

بهترین دانشگاه‌ها: برترین دانشگاه‌های موجود شامل موارد زیر می‌شوند.
1.    کالج دانشگاه لندن (University College London)
2.    کالج امپریال لندن (Imperial College London)
3.    دانشگاه کوئین مری (Queen Mary University)
4.    دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی (SOAS – School of Oriental and African Studies)
5.    دانشگاه لندن (University of London)
6.    کالج کینگ لندن (King’s College London)
7.    دانشگاه برونل (Brunel University)
8.    کالج بیرکبک (Birkbeck College)
9.    دانشگاه رویال هالووی لندن (The Royal Holloway University of London)

متوسط هزینه آموزش در لندن حدود 20 هزار پوند در سال تخمین زده می‌شود.

ادینبورگ

بهترین شهر انگلیس برای تحصیل و زندگی

ادینبورگ در رتبه بندی برترین شهر دانشجویی QS به عنوان شانزدهمین شهر برتر معرفی شده است. این شهر جزو بزرگ‌‌ترین شهرهای انگلستان برای دانشجویان می‌باشد. دانشجویانی که در ادینبورگ تحصیل کرده‌‌‌اند، می‌توانند در فستیوال ها و جشن‌هایی که دائماً برپا می‌شود شرکت کنند.

تحصیلات: شهر ادینبورگ شش دانشگاه بین المللی از جمله دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه ادینبورگ ناپیر را در خود جای داده است.

فرصت‌های شغلی: ارتباط یکپارچه بین دانشگاهیان و تجربه صنعتی یک ویژگی منحصر به فرد در تمام دانشگاه‌های ادینبورگ است. پس از فارغ التحصیلی می‌توانید برای سازمان‌های برتر شهر ادینبورگ مانند Skyscanner و Royal Bank of Scotland  کار کنید. 

سبک زندگی: ادینبورگ جوی فوق العاده دوستانه دارد. شهروندان حس شوخ طبعی زیادی دارند و از شوخی نیز به شدت استقبال می‌کنند. این نگرش است که واقعاً ادینبورگ را به یکی از مکان‌های برتر جهت زندگی در انگلستان تبدیل می‌کند. 

بهترین دانشگاه ها: علاوه بر این که، ادینبورگ بهترین شهر انگلیس هست، دارای برخی از دانشگاه‌های مشهور نیز می‌باشد که می‌توان در آن ها به تحصیل در رشته‌های پولساز انگلیس مشغول شد.
1.    دانشگاه کوئین مارگارت (Queen Margaret University)
2.    دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)
3.    دانشگاه ادینبورگ ناپیر (Edinburgh Napier University)
4.    دانشگاه هریوت وات (Heriot Watt University)

متوسط هزینه سالانه آموزش در ادینبورگ حداقل 18 هزار پوند تخمین زده می‌شود.

منچستر

منچستر جزو پرجمعیت‌‌ترین شهرهای دانشجویی در انگلستان است و بیش از 100,000 دانشجو بین المللی دارد. این شهر جزو بهترین شهر انگلیس برای زندگی و تحصیل محسوب می‌شود. منچستر توسط دانشجویان به عنوان لندن کوچکتر، ارزان‌تر و دارای محیطی دوستانه‌تر توصیف می‌شود.

تحصیلات: منچستر چیزی بیش از یک مکان دوست داشتنی جهت زندگی است. آموزش عالی موسسات این شهر در سراسر جهان زبانزد می‌باشد. دانشگاه سالفورد و دانشگاه متروپولیتن منچستر دو مورد از بهترین موسسات آموزشی هستند. 

فرصت‌های شغلی: منچستر یک قطب اقتصادی برجسته در انگلستان است و بسیاری از شرکت‌های جهانی از جمله کیلوگ و آدیداس دارای شعبه در منچستر هستند. کار در هر کدام از این شرکت‌های بین المللی به شما در پیشرفت حرفه ای کمک می‌کند.

سبک زندگی: شهر منچستر به خاطر گروه‌های راک و باشگاه‌های فوتبال مشهور است؛ اما سرگرمی‌های شهر به این موارد ختم نمی‌شود. این شهر یکی از پر جنب و جوش‌‌ترین شهرها بوده و چندین باشگاه و رستوران برای بازدید وجود دارد. 

بهترین دانشگاه‌ها: منچستر محل استقرار برخی از بهترین دانشگاه‌های کشور انگلیس است و در نتیجه افرادی که قصد تحصیل در انگلیس را دارند، می‌توانند در شهر منچستر ساکن شوند.
1.    دانشگاه منچستر (The University of Manchester)
2.    دانشگاه متروپولیتن منچستر (Manchester Metropolitan University)
3.    دانشگاه سالفورد (University of Salford)

متوسط هزینه سالانه آموزش در منچستر حداقل 25 هزار پوند تخمین زده می‌شود.

گلاسکو

بهترین شرهای انگلستان برای زندگی و تحصیل

مکان بعدی در لیست بهترین انگلیس برای زندگی و تحصیل شهر گلاسکو است. گلاسکو یکی از محبوب‌‌ترین شهرها در بین دانشجویان بین المللی است؛ چرا که دارای فرهنگ مدرن، استانداردهای تحصیلی بالا و مردمی ‌خونگرم می‌باشد. گلاسکو همچنین یکی از مراکز برتر انگلستان برای تحقیق و پژوهش و همچنین سرگرمی ‌و فرهنگ است. 

تحصیلات: گلاسکو یک مکان عالی در زمینه آموزش است. از این گذشته، دانشگاه‌های گلاسکو از قرن پانزدهم به تدریس و آموزش در زمینه‌های مختلف تحصیلی مشغول بوده‌‌‌اند.

فرصت‌های شغلی: گلاسکو سهم نسبتاً خوبی از شرکت‌های موفق چند ملیتی دارد و همچنین برای کارآفرینان در حال تبدیل شدن به کانون اصلی است: Clyde Space، Data Lab و Mind Mate تنها بخش معدودی از استارت آپ‌هایی هستند که می‌توانید در شهر گلاسکو پیدا کنید.

سبک زندگی: این یک شهر پر جنب و جوش لقب دوستانه‌‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین به عنوان یک شهر موسیقی در یونسکو معرفی شده است. همچنین می‌توانید در فعالیت‌های مختلفی مانند تماشای رویدادهای ورزشی یا استراحت در یکی از پارک‌های محلی شرکت کنید.

بهترین دانشگاه ها: برخی از بهترین موسسات جهت ادامه تحصیل شامل موارد زیر می‌شوند.
1.    دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow)
2.    دانشگاه استرثکلاید (University of Strathclyde)

متوسط هزینه سالانه تحصیل در گلاسکو حدود 18 هزار پوند تخمین زده می‌شود.

کاونتری

کاونتری در واقع یکی از شهرهای انگلستان است که بسیار نادیده گرفته شده است. بله، این گفته ممکن است تعجب آور باشد؛ اما کاونتری دارای فضاهای سرسبز، گالری‌های هنری رومی ‌و موزه ها است. دانشجویان 6.8 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که 40 درصد از آن ها دانشجویان بین المللی هستند. 

تحصیلات: همان‌گونه که گفته شد، 40 درصد از دانشجویان شهر کاونتری از خارج از انگلستان هستند و همین موضوع آن را به مکانی فوق العاده برای زندگی و تحصیل تبدیل می‌کند. 

فرصت‌های شغلی: کاونتری را سرزمین اتومبیل می‌دانند. رولز رویس و جگوار لندرور از مشهورترین تولید کنندگان لوکس خودرو در جهان در شهر کاونتری هستند. با این حال، اگر نمی‌خواهید در صنعت خودرو کار کنید گزینه‌های دیگری در شرکت‌هایی مانند Solutions Cognizant Technology ،KM & T  و سایر موارد برای شما وجود دارد.

سبک زندگی: رویدادهای ورزشی مانند هاکی روی یخ و راگبی در مرکز شهر برگزار می‌شود. مرکز هنری وارویک میزبان رویدادهای موسیقی توسط گروه‌هایی مانند Coldplay است. همچنین بسیاری از بناهای تاریخی برای بازید وجود دارد.

بهترین دانشگاه ها: دو مورد از بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان در کاونتری قرار دارند.
1.    دانشگاه وارویک (The University of Warwick)
2.    دانشگاه کاونتری (Coventry University)

متوسط هزینه سالانه تحصیل در کاونتری حداقل 16,000 پوند تخمین زده می‌شود.

سایر شهرهای انگلستان برای تحصیل و زندگی شامل موارد زیر می‌شوند:
•    بیرمنگام
•    بریستول
•    لیورپول
•    نیوکاسل
•    آکسفورد
•    کمبریج
•    شفیلد

چه چیزی انگلیس را به یک کشور مناسب برای تحصیل تبدیل می‌کند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که دانشجویان انگلستان را به عنوان مقصد مناسب برای تحصیل و زندگی خود انتخاب می‌کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

کیفیت آموزشی

انگلیس سابقه طولانی در ارائه آموزش با کیفیت دارد. دانشگاه ها و موسسات آموزشی به طور مرتب بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که تمام شرایط لازم را برآورده می‌کنند. 

دانشگاه شناخته شده

دانشجویان از سراسر جهان به این کشور می‌آیند؛ زیرا سه مورد از 10 دانشگاه برتر جهان در کشور انگلیس واقع شده‌‌‌اند. بنابراین، مدرک دانشگاهی اخذ شده در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. سهم اشتغال فارغ التحصیلان نیز بسیار زیاد است.

انعطاف پذیری

تحصیل در این کشور شانس ورود به طیف متنوعی از دوره ها را ارائه می‌دهد. در اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و انگلیس، تقریباً 150,000 دوره توسط کالج ها و دانشگاه ها ارائه می‌شود. دانشجویان همچنین می‌توانند درخواست خود را مستقیماً به این مؤسسات ارسال کنند. سیستم آموزش در انگلستان بسیار تعاملی است و اساتید و دانشجویان آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا چندین دوره را در یک برنامه تحصیلی واحد با هم ترکیب کنند.

کمک‌های مالی

تقریباً هر دانشجوی بین المللی نگران شهریه بالا است. انگلیس شرایطی را مهیا کرده که دانشجویان می‌توانند برای بورسیه‌های تحصیلی درخواست دهند. این بورسیه ها و کمک هزینه‌های تحصیلی از سوی نهادهای دولتی و خصوصی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

سخن آخر

در طول این مقاله سعی کردیم تا بهترین شهر انگلیس برای تحصیل و زندگی را معرفی کنیم. برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور انگلیس واقع شده و باعث شده تا متقاضیان زیادی رویای تحصیل در آن ها را داشته باشند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور انگلیس را داشته و همچنین به راهنمایی‌های بیشتر و دقیق‌تری در این خصوص نیاز دارید، می‌توانید وقت مشاوره را از سایت لتسگو یونی رزرو نمایید و با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.