شناختن بهترین شهرهای اتریش برای زندگی و تحصیل، برای افرادی که قصد دارند برای دانشگاه‌های کشور اتریش اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی کنند، امری ضروریست. اطلاع داشتن از بهترین شهرهای اتریش برای زندگی، به شما کمک می‌کند تا بر اساس شرایط خود بهترین شهر ممکن را برای تحصیل و اقامت انتخاب کنید. البته اتریش کشوری کوچک است که شهروندان آن از کیفیت زندگی بالایی برخوردارند و تمامی شهرهای این کشور زیبا هستند.

اما کدام شهر دارای شرایط بهتری برای تحصیل یک دانشجو است؟ بهترین دانشگاه‌های اتریش در کدام شهر قرار دارد؟ در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی با معرفی کردن بهترین شهرهای اتریش برای زندگی و تحصیل به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما در این مقاله همراه باشید و اگر در مسیر مهاجرت تحصیلی نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید روی کمک کارشناسان لتسگو یونی حساب کنید.

بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل

اتریش کشوری کوچک در اروپای مرکزی است و از شمال با آلمان و جمهوری چک و از جنوب با ایتالیا و اسلونی هم‌ مرز است. اما با اینکه اتریش کشوری کوچک است دارای چندین شهر زیباست و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. 60 درصد از شهرهای این کشور توسط رشته کوه آلپ احاطه شده‌اند و سایر شهرهای اتریش هم کوهستانی هستند. رودخانه‌ها و کاخ‌های دیدنی و زیبایی هم در اتریش وجود دارند، که هر ساله گردشگران زیادی را برای قایق سواری و بازدید به سمت خود می‌کشانند.

اتریش دارای 9 میلیون جمعیت است و زبان رسمی این کشور آلمانی است. اگر در فکر تحصیل در اروپا هستید، باید بگوییم کشور اتریش یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی اروپا برای دانشجویان است. به علاوه این کشور از ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپاست. تحصیل در اتریش مزایای بسیاری دارد از جمله استفاده از تکنولوژی روز اروپا، تحصیل زیر نظر اساتید ماهر، هزینه‌های مناسب زندگی و بورسیه‌های متعدد برای دانشجویان خارجی.

بهترین شهرهای اتریش

همچنین دانشگاه‌های اتریش دارای رنکینگ و رتبه جهانی هستند و دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند. تمام این موارد باعث شده تا هر سال تعداد زیادی از متقاضیان قصد تحصیل در اتریش را داشته باشند. به همین دلیل تصمیم داریم تا در ادامه بهترین شهرهای اتریش برای زندگی و تحصیل را بر اساس معیارهایی مانند میزان هزینه‌ها، سطح رفاه بالا، وجود دانشگاه‌های خوب، امنیت و کیفیت سیستم آموزشی و بهداشتی به شما عزیزان معرفی کنیم.

وین (Vienna)

وین پایتخت اتریش و یکی از بهترین شهرهای اتریش برای زندگی و تحصیل است. جمعیت وین 1.9 میلیون نفر است که 194 هزار نفر آن را دانشجویان تشکیل داده‌اند. این شهر بزرگترین و ثروتمندترین شهر اتریش است که معروفیت کاخ‌های بزرگ و زیبای آن در جهان، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. وین به عنوان زنده‌ترین شهر اروپا شناخته می‌شود. مشاهیری مانند بتهوون، فروید و موزارت در وین زندگی می‌کردند و شما می‌توانید حس نستالژیک و تاریخی بودن شهر را حتی در ساختمان‌های مدرن آن احساس کنید.

از مزایای زندگی در وین می‌توان به کیفیت بالای زندگی در این شهر اشاره کرد که همین موضوع دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا برای تحصیل به این شهر کشانده است. سیستم حمل و نقل عمومی در وین بسیار خوب است و به عنوان یک دانشجو به شما مبلغ 75 یورو برای خرید بلیط و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تعلق خواهد گرفت.

هزینه زندگی در وین برای یک دانشجو برابر با 833 یورو در ماه خواهد بود. البته این هزینه شامل هزینه اجاره محل زندگی نمی‌شود. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر وین 955 یورو در ماه و در خارج شهر 661 یورو در ماه است. هزینه زندگی در وین حدود 40 درصد از شهر نیویورک در امریکا گران‌تر است.

وین به عنوان بزرگترین شهر اتریش و پایتخت این کشور دارای دانشگاه‌های بزرگ و خوبی است که از تکنولوژی بالایی برای تدریس به دانشجویان استفاده می‌کنند و در جهان دارای رتبه‌های بسیار خوبی هستند. از دانشگاه‌های معروف وین می‌توان به 3 دانشگاه زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه صنعتی وین (Vienna University of Technology) دارای رتبه 151 در جهان
  • دانشگاه علوم پزشکی وین (Medical University of Vienna)
  • دانشگاه وین (University of Vienna) دارای رتبه 179 در جهان

بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل

اینسبورک (Innsbruck)

اینسبورک یک شهر کوهستانی در دامنه رشته کوه آلپ است و در غرب اتریش در استان تیرول قرار دارد. این شهر به دلیل میزبانی المپیک زمستانی در سال های 1964 و 1976 مشهور شد. اینسبورک به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و وجود کوه و رودخانه‌ها در اطراف و داخل آن، برای تفریح و ورزش‌های زمستانی یک انتخاب بسیار خوب است و هر سال میزبان بسیاری از ورزشکاران است. به علاوه، تله‌کابین اینسبورک به گردشگران فرصت بازدید از داخل شهر اینسبورک تا بالای کوه‌ها را می‌دهد.

جمعیت دانشجویان در اینسبورک نسبت به کل شهروندان تعداد کمی نیست و بنابراین می‌توانیم این شهر را یک شهر دانشجویی بنامیم. اینسبورک 133 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 40 هزار نفر از آنها دانشجویان اروپایی و بین‌المللی هستند و تقریباً یک سوم جمعیت شهر را شامل می‌شوند.

هزینه زندگی در اینسبورک برای یک نفر برابر با 885 یورو و هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر 818 یورو در ماه است. بنابراین همانطور که متوجه شدید هزینه زندگی در اینسبورک از وین ارزان‌تر است ولی کیفیت زندگی در اینسبورک با وین تفاوت چندانی ندارد.

اینسبورک علاوه بر طبیعت زیبا برای گردشگران، دانشگاه‌های خوبی هم برای دانشجویان و متقضیان تحصیل در اتریش دارد که رشته‌های مختلف از جمله علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم پایه و ...  در آنها ارائه و تدریس می‌شود. بهترین دانشگاه‌های اینسبورک عبارتند از:

  • دانشگاه علوم پزشکی اینسبورک (Medizinische Universität Innsbruck)
  • دانشگاه اینسبورک (University of Innsbruck)

سالزبورگ (Salzburg)

سالزبورگ هم از بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل و زندگی است و می‌توان آن را یکی از خوش منظره‌ترین و زیباترین شهرهای اروپا برای مهاجرت دانست. با وجود کاخ Hohensalzburg روی یک تپه در وسط شهر، رشته کوه آلپ و رودخانه، این شهر مانند یک تابلو نقاشی به نظر می‌رسد. سالزبورگ در زمینه موسیقی و هنر هم بسیار معروف است و شاید برایتان جالب باشد که این شهر زادگاه موسیقی‌دان معروف موزارت است. همچنین در مرکز شهر سالزبورگ یکی از میراث‌های جهانی یونسکو قرار دارد که به نام بنای Baroque شناخته می‌شود.

این شهر دارای تعداد زیادی دانشجو است و به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین شهرهای اتریش برای زندگی و تحصیل باشد. جمعیت سالزبورگ 154 هزار نفر است که بیشتر از 40 هزار نفر از این تعداد دانشجویان بین المللی و اروپایی هستند.

اگر در مورد هزینه‌های زندگی در سالزبورگ کنجکاو هستید، باید بگوییم هزینه زندگی در این شهر برابر با هزینه‌ها در پایتخت اتریش، وین است و می‌توان گفت شاید کمی هم گران‌تر باشد. هزینه زندگی در سالزبورگ 882 یورو در ماه است و برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه باید 936 یورو در ماه بپردازید.

همچنین سالزبورگ دارای 3 دانشگاه بزرگ است و معروف‌ترین آنها دانشگاه سالزبورگ (University of Salzburg) است که با عنوان the Paris Lodron University of Salzburg هم شناخته می‌شود.

گراتس (Graz)

گراتس بعد از وین، دومین شهر بزرگ اتریش است. مرکز شهر گراتس به عنوان یکی از حفاظت‌ شده‌ترین مراکز تاریخی در جهان شناخته می‌شود و در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد. در سال 2003 شهر گراتس به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نام گرفت. این شهر بافت تاریخی و قدیمی خود را همچنان حفظ کرده است و جالب است بدانید مخترع معروف، نیکولا تسلا در شهر گراتس به تحصیل مشغول بوده است.

جمعیت شهر گراتس 300 هزار نفر است که 60 هزار نفر آن را دانشجویان تشکیل داده‌اند. همانطور که متوجه شدید درصد دانشجویان در شهر گراتس بالاست و گراتس روز به روز در حال جذب دانشجویان بیشتری از سراسر جهان است و به یکی از مناطق دانشجویی آلمانی زبان در اتریش تبدیل شده است.

هزینه زندگی در گراتس برای یک نفر برابر با 904 یورو در ماه است که از میزان هزینه در وین بیشتر است اما هزینه اجاره خانه در گراتس کمتر از شهر وین به نظر می‌رسد. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر گراتس 608 یورو در ماه است.

همچنین گراتس دارای 2 دانشگاه بزرگ است که دارای رتبه‌های بسیار خوبی در جهان هستند و می‌توانند گزینه خوبی برای تحصیل در اتریش باشند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه علوم پزشکی (Medical University of Graz)
  • دانشگاه صنعتی گراتس (Graz University of Technology)

بهترین شهرهای اتریش برای زندگی

لینتس (Linz)

شهر لینتس که در شمال اتریش قرار دارد، یکی دیگر از بهترین شهرهای اتریش برای زندگی و تحصیل است و به دلیل توجه خاصی که به هنر دارد بسیار معروف است؛ به طوریکه در سال 2014 به عنوان یکی از اعضای خلاق نهاد یونسکو معرفی شد. موسیقی هم نقش بسیار مهمی در این شهر ایفا می‌کند. به علاوه در لینتس 13 مرکز خرید بزرگ وجود دارد و دومین خیابان شلوغ در اتریش بعد از شهر وین، در این شهر واقع شده است.

جمعیت لینتس 205 هزار نفر است که 30 هزار نفر آن دانشجو هستند. زندگی در لینتس برای دانشجویان و افرادی که به زنده بودن شهر اهمیت می‌دهند جذاب و رضایت‌بخش خواهد بود، چرا که کافه‌ و رستوران‌ها شبانه‌روزی فعالیت دارند و در تابستان هم جشنواره‌های موسیقی و اجرای زنده موسیقی در شهر لینتس بسیار دیده می‌شود.

اما در مورد هزینه زندگی در لینتس باید گفت که این شهر مانند وین، شهر گرانی محسوب می‌شود. هزینه زندگی در لینتس 877 یورو در ماه برای یک نفر است که به این مقدار 672 یورو برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه هم اضافه می‌شود.

به علاوه لینتس دارای مراکز آمورشی و دانشگاه‌های متعدد و بسیار خوبی است. از بهترین دانشگاه‌های لینتس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دانشگاه یوهانس کپلر لینتس (Johannes Kepler University Linz)
  • دانشگاه هنر و طراحی لینتس (University of Art and Design Linz)
  •  دانشگاه خصوصی آنتون بروکنر (Anton Bruckner Private University)

سخن آخر

همانطور که اشاره کردیم اتریش یکی از شهرهای ثروتمند و پیشرفته در اروپا است که دانشگاه‌های بسیار خوبی برای تحصیل دانشجویان دارد. یکی از مهمترین نکات قبل از مهاجرت، بررسی شهرهای کشور مورد نظر و انتخاب بهترین شهر بر اساس شرایط، بودجه و علاقه شخصی است.

بنابراین امیدواریم لیست بهترین شهرهای اتریش برای زندگی و تحصیل که در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی ارائه شد، برای شما متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اتریش مفید بوده باشد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی در این مسیر، می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.