مهمترین ددلاین دانشگاه های جهان چی زمانی هستند؟ یکی از مهمترین موارد برای اقدام جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ های کشورهای مختلف در جهان، اطلاع از آخرین زمان و مهلت برای ارسال مدارک مربوطه به دانشگاه که همان ددلاین نامیده می‌شود، است. البته باید بدانید که ددلاین‌ های دانشگاه‌ ها در هر کشوری متفاوت است و حتی برخی از کشورها برای پذیرش دانشجویان خود ددلاین خاصی نیز تعریف نکرده‌اند.

مجله مهاجرتی لتس گو یونی قصد دارد تا در این پست از وبلاگ لتس گو یونی به آخرین مهلت ارسال مدارک مهم پذیرش تحصیلی در کشورهای مختلف جهان اشاره کند. پس اگر شما نیز قصد دارید تا در سال تحصیلی پیش رو به منظور تحصیل وارد کشور مورد علاقه خود شوید، تا انتهای این پست را بخوانید و با رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی خود با مشاوران با تجربه لتس گو یونی اولین قدم را بردارید.

ددلاین دانشگاه ها برای اپلای

ددلاین دانشگاه ها برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه و کشور مورد نظر افراد همواره یک دغدغه اساسی بوده است. چرا که بسیاری از افراد قبل از اقدام اطلاع دقیقی از شرایط زمانی ارسال مدارک مورد نیاز ندارند و در نتیجه برای آماده سازی مدارک مربوطه زمان کافی را از دست می‌دهند و به این ترتیب نمی‌توانند در بازه زمانی مورد انتظار خود برای تحصیل وارد کشور مورد نظر شوند.

اما چرا اطلاع از ددلاین دانشگاه ها مهم است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت: از آنجایی برخی از دانشگاه‌ها رتبه برتر در جهان پذیرش رقابتی دارند و افراد بسیاری خواهان تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند، لذا ددلاین‌ها تعریف شده‌اند تا افراد بتوانند در زمان درست مدارک خود را ارسال کنند و به علت از دست دادن زمان طلایی امکان گرفتن پذیرش را از دست ندهند.

در ادامه این مطلب به ددلاین دانشگاه‌های برخی از مهمترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در دنیا اشاره می‌کنیم، پس تا انتهای این پست همراه ما باشید و برای آشنایی با اصطلاحات پذیرش تحصیلی اینجا بخوانید.

ددلاین دانشگاه های جهان

ددلاین دانشگاه های کانادا

ددلاین دانشگاه های کانادا با توجه به اینکه برای تحصیل در کانادا سه زمان ورودی در سال در نظر گرفته شده است و متقاضیان می‌توانند در ترم‌های پاییز، زمستان و تابستان برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اقدام کنند، در بازه‌های زمانی بیشتری افراد می توانند مدارک خود را آماده کنند. 

کشور کانادا سالانه بیش از 650000 دانشجوی بین المللی را جذب می‌کند و طی سال‌های اخیر افزایش زیادی در تعداد متقاضیان مایل به تحصیل در کانادا وجود داشته است که باعث محبوبیت بیشتر این کشور در بین مقاصد تحصیلی خارج از کشور نیز شده است. 

همانطور که می‌توان فهمید، با افزایش تعداد متقاضیان سطح رقابت نیز افزایش می یابد، به همین دلیل توجه به ماه‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا و درخواست به موقع و در چارچوب زمان بندی ددلاین‌های دانشگاه‌ها امری ضروری است. دانشگاه‌های کشور کانادا برای 3 ترم تحصیلی یعنی پاییز، زمستان و تابستان ترم دانشگاهی برگزار می‌کنند که ترم پاییز در سپتامبر، زمستان در ژانویه و تابستان در ماه مه شروع می‌شود.

ترم پاییز محبوب ترین زمان پذیرش در بین دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه‌های کانادا است. بهترین گزینه بعدی برای دانش آموزانی که ورودی پاییز از دست داده باشند مربوط به ورودی زمستان است. اما بهتر است بدانید که ترم های پاییز و زمستان دو ترم اصلی تحصیلی به حساب می‌آیند و در ترم تابستان برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها ورودی ندارند.

ددلاین ارسال مدارک برای هر کدام از ترم‌های تحصیلی در کانادا با دیگری متفاوت است و به طور کلی برای اینکه متقاضی بتواند در ترم تحصیلی پاییز در یکی از دانشگاه‌های کانادا تحصیل کند باید مدارک خود را ماه دسامبر تا ماه مارس سال بعد ارسال کند. همچنین برای ورودی زمستان نیز مدارک باید از ماه سپتامبر تا نوامبر ارسال شود.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا 

ددلاین دانشگاه های ایتالیا می‌تواند بر اساس دانشگاه و برنامه‌های تحصیلی خاص متفاوت باشد. با این حال، جدول زمانی کلی وجود دارد که معمولا برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. ایتالیا دو پذیرش برای دانشجویان بین المللی دارد که یکی ترم پاییز و دیگری ترم زمستان است. برنامه تحصیلی ترم پاییز از سپتامبر شروع می‌شود، در حالی که برنامه ترم زمستانی از فوریه آغاز می‌شود. 

مهلت درخواست برای دانشگاه‌های ایتالیا بسته به هر موسسه متفاوت است اما معمولاً از اواسط آوریل تا اواسط می برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا انجام می‌شود و برای متقاضیان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت در ایتالیا هستند تا اواسط ژوئن نیز ادامه دارد. علاوه بر این متقاضیان نامه اعلان خود را در مورد پذیرش (یا رد شدن) در ماه آگوست دریافت می‌کنند.

مهلت ها می توانند بسیار متفاوت باشند. برخی از دانشگاه ها پذیرش های متوالی دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مهلت های خاصی داشته باشند. معمولا درخواست پذیرش دانشگاه تا ماه می برای ترم پاییز و نوامبر برای ترم زمستان توصیه می‌شود.

ددلاین دانشگاه

ددلاین دانشگاه های آلمان

ددلاین دانشگاه های آلمان به دو ترم تحصیلی محدود می‌شود که یکی ورودی تابستان (آوریل) و دیگری ورودی زمستان (سپتامبر-اکتبر) است. پذیرش ترم زمستانی دانشگاه‌ها در آلمان از سپتامبر و اکتبر شروع می‌شود و در ماه‌های فوریه تا مارس به پایان می‌رسد. همچنین آخرین مهلت درخواست برای پذیرش زمستان یا سپتامبر برای اکثر دانشگاه‌ها در اواسط ماه جولای است. 

در صورتی که متقاضیان ددلاین‌های درخواست برای ورودی زمستان را از دست دهند می‌توانند برای ورودی تابستانی در آلمان اقدام کنند. اما باید بدانند که گزینه‌های پیش رو در ورودی تابستان بسیار کمتر هستند. مهلت ثبت نام ترم تابستان یا آوریل در ماه‌های جولای تا آگوست به پایان می‌رسد که ددلاین‌های ترم تابستانی در اواسط ژانویه بسته می‌شود.

ددلاین دانشگاه های امریکا

ددلاین دانشگاه های آمریکا با توجه به سه ورودی تحصیلی مختلف در بازه‌های متعددی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. به طور کلی سه پذیرش ژانویه / بهار، می / تابستان و سپتامبر / پاییز برای دانشگاه‌های ایالات متحده وجود دارد.

ددلاین های مربوط به ارسال مدارک و ثبت پذیرش برای ترم پاییز اواخر نوامبر تا اوایل آوریل است که برای ترم بهار اواخر نوامبر تا اوایل آوریل است. تعداد بسیار کمی از دانشگاه‌های آمریکا و دوره‌ها در فصل تابستان پذیرش ارائه می‌کنند که آخرین مهلت برای این ورودی ماه‌های می تا آگوست می‌باشد.

به طور کلی اکثریت تعداد پذیرش‌ها در ماه سپتامبر اتفاق می‌افتد، بنابراین به طور طبیعی ترم تحصیلی پاییز به عنوان پذیرش اولیه آمریکا در نظر گرفته می‌شود. اگر متقاضی درخواست برای ورودی سپتامبر را از دست دهد، می‌تواند برای ورودی ژانویه درخواست دهد. اما همه دانشگاه‌ها در تابستان یا اردیبهشت پذیرش ندارند. این ورودی کمترین میزان در دسترس بودن را برای دوره‌ها و بورسیه‌ها دارد.

ددلاین دانشگاه ها

ددلاین دانشگاه های انگلیس

ددلاین دانشگاه های انگلیس نیز همانند بسیاری از کشورها بسته به تعداد ترم تحصیلی متفاوت است و از آنجایی در بریتانیا سه ورودی مختلف برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور در نظر گرفته شده است، افراد به راحتی می‌توانند در صورت از دست دادن مهلت‌های ارسال مدارک برای دیگر ترم‌ها درخواست خود را ثبت کنند.

دانشگاه‌های بریتانیا سه پذیرش اصلی را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهند تا در برنامه‌های موجود در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنند، که اکثر دوره‌ها از سپتامبر-اکتبر و ژانویه-فوریه شروع می‌شوند. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها نیز در آوریل-مه ورودی دیگری را با دوره‌های محدود ارائه می‌دهند. 

در حالی که ترم تحصیلی سپتامبر-اکتبر رایج ترین ورودی است، متقاضیانی که آن را از دست داده‌اند می‌توانند برای ورودی ژانویه-فوریه درخواست خود را ثبت کنند. آخرین مهلت درخواست دانشگاه‌های انگلستان به میزان پذیرش آن‌ها بستگی دارد. برای ورودی سپتامبر مهلت درخواست معمولا بین ژوئن و جولای است و برای ورودی ژانویه، مهلت درخواست معمولا بین ژوئن و سپتامبر است.

سخن پایانی

ددلاین دانشگاه‌ ها یکی از مهمترین موارد برای اقدام در خصوص مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور است که افراد باید با آگاهی دقیق از مهلت‌های ارسال مدارک و همچنین بازه‌های مهم در اخذ پذیرش تحصیلی، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و با همراهی مشاوران تخصصی این حوزه اقدام کنند تا به مشکل برخورد نکنند. مشاوران گروه مهاجرتی لتس گو یونی نیز در این زمینه تجربه کافی دارند و متقاضیان بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند این پروسه را به ما بسپارند.