مسلماً یکی از معیارهای مهم برای انتخاب شغل میزان درآمد است. پردرآمدترین شغل های جهان 2024 در حوزه سلامت، مهندسی، برنامه نویسی، حقوق و غیره است. برای رسیدن به درآمدهای بالا میزان تحصیلات و تجربه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با توجه به تغییرات ایجاد شده در جهان و نیازهای انسان رویکرد افراد برای انتخاب شغل نیز دستخوش تغییر شده است. با ما در لتسگو یونی همراه باشید تا بیشتر با پردرآمدترین مشاغل آشنا شوید.

پر درآمدترین شغل های جهان

می‌توان گفت با تغییر جهان پردرآمدترین شغل های جهان در سال 2024 در زمینه‌های کسب و کار، تکنولوژی، مراقبت‌های بهداشتی و مهندسی است. ممکن است سایر مشاغل دیگر نیز از درآمد بالایی برخوردار باشند؛ اما از آن جایی که جزو مشاغل پولساز به حساب نمی‌آیند، در لیست پردرآمدترین شغل های جهان جای نمی‌گیرند. در ادامه چند شغل پردرآمد را در کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا را بررسی خواهیم کرد.

1.    مدیر اجرایی

مدیر اجرایی بالاترین مقام اجرایی در شرکت‌ها است و همچنین بیشترین درآمد را خواهد داشت. مدیران اجرایی مسئول تعیین و مدیریت کارها، تصمیم‌گیری های مهم برای شرکت های بزرگ، مدیریت منابع و نظارت بر تمام عملیات ها مانند هماهنگی، برنامه ریزی و هدایت فعالیت ها در بالاترین سطح هستند. مدیران اجرایی مسئول هدایت و رشد شرکت هستند. آن‌ها چشم انداز یک شرکت را تعیین می‌کنند.

میزان درآمد این شغل در انگلستان 176،000 پوند، آمریکا 310،000 دلار و کانادا 259،000 دلار در سال است. لازم است مدیر اجرایی دارای دانش عمیق در حوزه کسب و کار مانند مالیات، حسابداری، بازاریابی، امور مالی و رفتار و ساختار سازمانی باشد. مهارت‌های مورد نیاز برای مدیری موفق بودن عبارتند از:
•    رهبری
•    مدیریت
•    مهارت های تصمیم گیری
•    مهارت های ارتباطی
•    مهارت های کار تیمی و سازمانی

مدیر عامل شرکت بودن کاری چالش برانگیز و وقت‌گیر است و به همان اندازه نیز حقوق و درآمد افزایش می‌یابد. این شغل در سال 2024 در زمره پردرآمدترین شغل های جهان قرار گرفته است.

پردرآمدترین شغل های دنیا کدام است؟

2.    جراح

جراحان، متخصصان پزشکی هستند که با انجام روش‌های پیشرفته به بهبود بیماران کمک می‌کنند. جراحان باید سال ها آموزش ببینند تا بتوانند به طور مستقل بر روی بیماران کار کنند. آن‌ها می‌توانند کار خود را به دو بخش تقسیم کنند؛ کار در مطب و اتاق عمل. در طول ساعات کار در مطب، آن‌ها با بیماران ملاقات و بهترین گزینه درمانی را برای بیمار تجویز می‌کنند. در طول ساعت های عمل، جراحان باید ساعت های طولانی را در اتاق عمل بگذرانند. برخی از تخصص‌های جراحی عبارتند از:
•    کودکان 
•    مغز و اعصاب 
•    دهان 
•    قلب و عروق
•    ارولوژی

برای تبدیل شدن به یک جراح نیاز به اخذ مدرک پزشکی و مجوز فعالیت است. علاوه بر این، آن‌ها باید چندین سال کارآموزی کنند. برای تکمیل تمام این مراحل، 10 تا 12 سال زمان نیاز است. میزان درآمد این شغل در انگلستان 120،000 پوند، آمریکا 216،248 دلار و کانادا 180،000 دلار در سال است. مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک جراح موفق عبارتند از:
•    مدیریت استرس
•    مدیریت زمان
•    ارتباط موثر
•    کار گروهی

3.    متخصص بیهوشی

یکی دیگر از پردرآمدترین شغل های جهان متخصص بیهوشی است. متخصصان بیهوشی پزشکان آموزش دیده‌ای هستند که مراقبت‌های قبل از عمل را بر عهده دارند. آن‌ها نقش مهمی را در موفقیت عمل جراحی ایفا می‌کنند؛ زیرا باید اطمینان حاصل کنند که بیمار دوز مناسب بیهوشی را دریافت می‌کند. نه تنها این، بلکه آن‌ها باید در طول عمل علائم حیاتی بیمار را نظارت کنند. آن‌ها همچنین مسئولیت کمک به بهبود بیمار را با نظارت بر داروها برعهده دارند. مهاجرت کاری متخصصان یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه های مهاجرت به کانادا است و هر ساله افراد زیادی متقاضی انجان آن هستند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص بیهوشی متقاضیان باید مدرک لیسانس را در یک زمینه مانند پیش پزشکی، زیست شناسی یا شیمی داشته باشند. سپس می‌توانند به مدرسه پزشکی رفته و مدرک پزشکی و مجوز کسب کنند. مهارت‌های مورد نیاز برای یک متخصص بیهوشی شامل تفکر انتقادی، مدیریت استرس، تمرکز، حل مسئله و کار گروهی می‌شود. میزان حقوق دریافتی و درآمد این افراد در انگلستان 192،000 پوند، آمریکا 326،296 دلار و کانادا 408،000 دلار در سال خواهد بود.

4.    پزشکان

پزشکان مسئولیت تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف که بر اندام‌های داخلی بدن انسان تاثیر می‌گذارند را عهده‌دار هستند. پزشکان را می‌توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد: پزشکان عمومی و پزشکان متخصص. پزشکان عمومی دانش گسترده‌ای در مورد موضوعات مختلف دارند و روش های درمانی متناسب با نیاز بیمار را تجویز می‌کنند.

در صورت وجود بیماری هایی که آن‌ها نتوانند تشخیص دهند یا نیاز به انجام کارهای خاصی باشد، ممکن است بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع دهند. این پزشکان می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند قلب و عروق، پزشکی ورزشی، بیماری های عفونی، پرستاری و غیره  تخصص داشته باشند. 

هر ساله پزشکان زیادی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و این شغل در میان پردرآمدترین شغل های دنیا جای دارد. میزان درآمد سالیانه این شغل در کشور انگلیس 102،000 پوند، ایالات متحده 227،000 دلار و کانادا 252،000 دلار است. برای تبدیل شدن به پزشک عمومی به 6 سال تحصیل در دانشگاه نیاز است. اگر پزشک عمومی تصمیم بگیرد که در یک زمینه خاص تخصص داشته باشد، باید چند سال دیگر را نیز در دانشگاه به تحصیل مشغول شود. مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک پزشک عبارتند از: هوش هیجانی، مهارت های حل مسئله، توجه به جزییات، مهارت های ارتباطی، انعطاف پذیری و کار گروهی.

5.    بانکدار سرمایه گذاری

بانکداران سرمایه گذاری مشاوران مالی شرکت‌ها یا حتی دولت‌ها هستند. آن‌ها مسئولیت کمک به شرکت ها و سایر اشخاص را برای جمع‌آوری پول به منظور توسعه و بهبود کار خود دارند. برای تبدیل شدن به بانکدار سرمایه گذاری داشتن مدرک لیسانس در رشته های امور مالی، اقتصاد یا بازاریابی الزامی است. کسب مدرک MBA یا CFA یا حتی یک مدرک بالا در ریاضیات می‌تواند شانس افراد را برای کار به عنوان بانکدار سرمایه گذاری بهبود بخشد. میزان درآمد سالیانه این افراد در کشورهای انگلیس 90،000 پوند، ایالات متحده 115،465 دلار و کانادا 180،000 دلار کانادایی می‌باشد. مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذاری بانکدار شامل مدیریت امور مالی، تأمین مالی سهام، فنون مذاکره،  مهارت های شبکه و ارتباطات و مدیریت زمان می‌شود.

6.    مهندس ارشد نرم افزار

این حرفه نیز جزو پردرآمدترین مشاغل شناخته می‌شود. مهندس نرم افزار فردی است که از اصول مهندسی برای توسعه، آزمایش، طراحی، نگهداری و ارزیابی نرم افزار استفاده می‌کند. این رشته جزو رشته های مهندسی کامپیوتر است. یک مهندس نرم افزار ارشد دارای مسئولیت های مختلفی در یک شرکت است. آن‌ها به تست و مستندسازی نرم افزار برای برنامه های درخواستی مشتری، هدایت مهندسان جوان و تفسیر نیازهای تجاری می‌پردازند. تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا می‌تواند یک انتخاب عالی برای متقاضیان بوده و آن‌ها را به درآمد بالا برساند. امروزه، مهندسان نرم افزار تقریباً در تمام بخش‌ها کار می‌کنند. در خرده فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، تحقیق و توسعه، کسب و کار، سازمان های دولتی، دفاع (ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی)، بیمه، بانکداری و یا امور مالی به مهندسان نرم افزار نیاز است.

برای تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار ارشد، باید مدرک تحصیلی را در علوم کامپیوتر، مهندسی و یا توسعه وب کاخذ کرد. میزان حقوق دریافتی و درآمد این حرفه که یکی دیگر از پردرآمدترین شغل های جهان است در کشور انگلیس 99،000 پوند، آمریکا 119،126 دلار و کانادا 248،000 دلار کانادایی می‌باشد. مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار ارشد عبارتند از:
•    برنامه نویسی و عیب یابی
•    تفکر منطقی و حل مسئله
•    مهارت های ارتباطی
•    کار گروهی و هماهنگی

شغل های پردرآمد در جهان

7.    مهندس داده

شرکت‌ها بسیاری از داده‌ها را دارند که نمی‌توانند از آن سر در بیاورند. این داده‌ها می‌توانند توسط مهندسان داده بررسی شوند. مهندسان داده مقدار زیادی داده را جمع آوری می‌کنند و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بینش و الگوهای ارزشمندی را به دست آورند. با استخراج و به اشتراک گذاری این اطلاعات، مهندسان داده به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا مشکلات را حل کنند. 

آن‌ها علوم کامپیوتر، مدل سازی، آمار، تجزیه و تحلیل و مهارت‌های ریاضی را برای کشف پاسخ به برخی از سوالات ترکیب می‌کنند. درآمد سالیانه این حوزه در کشور انگلستان 60،000 پوند، آمریکا 119،435 دلار و کانادا 109،802 دلار کانادایی می‌باشد. مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مهندس داده شامل دانش آماری و تجزیه و تحلیل، یادگیری ماشین و برنامه نویسی، تفکر تحلیلی و انتقادی و مهارت های بین فردی می‌شود.

بهترین مشاغل در 10 سال آینده

با توجه به تغییر جهان و به دنبال آن نیاز جوامع، در طی سال‌های آینده برخی از مشاغل دارای بازار کار مناسبی بوده و می‌توانند درآمد بالایی را برای افراد به دنبال داشته باشند. هر چه میزان تجربه افراد در این حوزه ها بیشتر باشد به طبع آن میزان درآمد نیز افزایش خواهد داشت. در این بخش به بررسی برخی از این مشاغل که می‌توانند در آینده جزو پردرآمدترین شغل های جهان باشند، می‌پردازیم.
•    تکنسین توربین بادی
•    نصب کننده های فتوولتائیک خورشیدی
•    تحلیلگران امنیت اطلاعات
•    مدیران خدمات پزشکی و بهداشتی
•    دستیاران پزشک
•    اپیدمیولوژیست
•    مشاوران ژنتیک
•    کارشناس بیمه
•    مربیان ورزشی
•    توسعه دهنده اپلیکیشن
•    تحلیلگر سیستم های کامپیوتری
•    پرستار

سخن آخر

در طول این مقاله تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا برخی از پردرآمدترین شغل های جهان در سال 2024 را مورد بررسی قرار دهیم. در اکثر کشورهای جهان رشته های پزشکی، مهندسی و مدیریت بیشترین میزان درآمد را به خود اختصاص می‌دهند. تا چند سال آینده برخی دیگر از مشاغل با کمبود نیروی کار مواجه شده و متخصصان فعال در این حوزه ها می‌توانند درآمد خوبی را کسب کنند و جزو پردآمدترین شغل های جهان باشند.

اگر شما عزیزان قصد تحصیل در خارج از کشور و یا مهاجرت کاری را داشته و به دنبال جمع آوری اطلاعات در خصوص بازار کار رشته های مختلف و همچنین میزان درآمد هر کدام از آن‌ها هستید، با کارشناسان موسسه مهاجرتی لتسگویونی در ارتباط باشید.