آگاهی از شرایط صدور ویزای همراه انگلیس برای افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند، امری مهم است. بهتر است بدانید انگلستان یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست که توجه بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. شرایط اقتصادی مناسب و وجود فرصت‌های کاری متعدد باعث شده تا متقاضیان از روش‌های مختلفی اقدام به مهاجرت کنند. با ما در این پُست مهم از لتسگویونی همراه باشید.

شرایط دریافت ویزای همراه انگلیس 

با توجه به این موضوع که کشور انگلیس در اروپا واقع شده و جزو قدرتمندترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید، افراد زیادی قصد ورود به این کشور از طریق روش‌هایی همچون تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و کار را دارند. عده زیادی از این متقاضیان تمایل دارند که با خانواده خود وارد کشور شده و اقامت را دریافت کنند؛ در نتیجه به دنبال اخذ ویزای همراه کشور انگلستان می‌باشند. صاحبان ویزای الحاق معمولاً می‌توانند پس از گذراندن 5 سال به طور مداوم اقامت در انگلیس درخواست شهروندی کنند.

ویزای همراه انگلستان (Dependent Visa) به همسر و فرزندان زیر 18 سال اعطا می‌شود. فرزندان نباید ازدواج کرده و یا زندگی مستقلی داشته باشند. 

افراد وابسته امکان استفاده از هیچ گونه کمک مالی از سوی دولت را نخواهند داشت؛ در نتیجه اثبات تمکن مالی حامی (سرپرست خانواده) بسیار حائز اهمیت است. چنان چه درخواست متقاضیان برای ویزای الحاق موفقیت آمیز باشد، به آن‌ها اجازه می‌دهد وارد انگلیس شده و آزادی زندگی در این کشور زندگی کنند. هیچ محدودیتی در مورد صاحبان ویزای همراه انگلستان وجود ندارد، به این معنی که آن‌ها می‌توانند به راحتی به کار مشغول شوند.

سرپرست باید اثبات کند که برای درخواست ویزای همراه همسر دارای 18،600 پوند و به ازای هر فرزند دارای 2400 پوند تمکن خواهد بود.

مدارک لازم برای ویزا

متقاضیانی که می‌خواهند جهت دریافت ویزای همراه انگلیس اقدام کنند، باید مدارکی را به سفارت تحویل دهند. مهم‌ترین این مدارک به شرح زیر هستند:

•    تکمیل فرم درخواست ویزا
•    دو قطعه عکس
•    گذرنامه معتبر
•    گواهی اثبات تمکن مالی
•    آدرس محل سکونت در کشور مقصد
•    گواهی سلامت پزشکی
•    اطلاعات بیومتریک
•    دعوت نامه
•    پرداخت هزینه درخواست
•    سند ازدواج
•    بیمه مسافرتی
•    مدرک زبان (در صورت نیاز)

ویزای همراه انگلستان چگونه است؟

مراحل دریافت ویزای همراه انگلیس

پس از مشخص شدن نوع مهاجرت، مراحل درخواست ویزای همراهی خانواده آغاز می‌شود. در قدم اول، متقاضیان باید به سفارت مراجعه کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنند. پس از ایجاد حساب، نوبت ورود اطلاعات و مشخصات هویتی داوطلبان است. گام بعدی، پرداخت هزینه درخواست ویزای الحاق انگلستان و بررسی مدارک می‌باشد. داوطلبان در زمان حضور در سفارت باید مدارک خود را به همراه داشته و انگشت نگاری انجام دهند.

نمی‌توان گفت که زمان دقیق صدور ویزا چه وقت است؛ اما به طور معمول این پروسه بین 20 تا 30 روز زمان خواهد برد.

ویزای همراه انگلیس از طریق تحصیل

هر ساله دانشجویان متأهل زیادی اقدام به تحصیل در خارج از کشور می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های آن‌ها اجازه حضور خانواده در زمان تحصیل است. کشور انگلستان این نگرانی را از بین برده و همسر و فرزندان زیر سن قانونی امکان دریافت ویزای همراهی را خواهند داشت. لازم به یادآوری است که دانش آموزان بین المللی زیر 18 سال سن که قصد ورود به مدارس انگلستان را دارند نیز فرصت دریافت ویزای همراهی والدین تحت عنوان گاردین را دارند.

گاردین تنها به یکی از والدین داده می‌شود و فقط می‌توانند به صورت توریستی وارد کشور شوند. والد اجازه کار، اخذ اقامت دائم و یا تغییر ویزای خود را نخواهند داشت. برای دریافت روادید همراهی خانواده دانشجویان نیز شرایطی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر دانشجو قصد داشته باشدکمتر از 6 ماه در کشور بماند امکان دریافت روادید وجود ندارد.

اگر دانشجویان بیشتر از 6 ماه در انگلستان بمانند همراه وی می تواند به کار مشغول شود. در این صورت فرزندان امکان تحصیل در مدارس انگلیس را خواهند داشت.

برای دریافت اطلاعات کامل انواع ویزای انگلیس، از جمله ویزای تحصیلی انگلیس کلیک کنید.

ویزای همراه انگلیس از طریق کار

هنگامی که شخصی موفق به یافتن کار در انگلستان شود، اعضای خانواده وی می‌توانند برای مهاجرت با وی اقدام کنند. دریافت ویزای همراهی از طریق کار نیازمند داشتن شرایط مدنظر سفارت است. ارائه گواهی تمکن مالی سرپرست یکی از اصلی‌ترین شرایط می‌باشد. زمان رسیدگی به درخواست بین 28 تا 31 روز زمان خواهد برد. اگر درخواست اعضای خانواده برای دریافت ویزا رد شود، سرپرست می‌تواند به تنهایی سفر کرده و مجدداً درخواست خود را به سفارت بفرستد.

باید خاطر نشان کرد که فعالیت مشاغل حرفه‌ای مانند پزشکی و دندانپزشکی از طریق روادید همراه امکان پذیر نمی‌باشد.

فرصت دریافت ویزای همراه انگلیس

ویزای همراه انگلیس از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد مهاجرت سرمایه گذاری را دارند، می‌توانند مانند سایر روش‌ها برای همسر و فرزندان زیر 18 سال سن خود اقدام به دریافت ویزا کنند. اقامت سرمایه گذاری انگلستان 3 سال و 4 ماه است و پس از اتمام این مدت به مدت 2 سال دیگر تمدید می‌شود و بعد از گذشت این مدت می‌توان برای اقامت دائم اقدام کرد. شرایط گرفتن مجوز همراهی آن است که سرمایه گذار هزینه های حق بیمه و مراقبت های درمانی همراهان را پرداخت کند. 

ویزای همراه انگلیس از طریق ازدواج

در مورد دریافت مجوز همراهی انگلستان از این روش باید گفت که چنان چه شخصی با تبعه این کشور ازدواج کند، می‌تواند برای دریافت مجوز اقدام کند. باید متذکر شد که ازدواج نباید صوری باشد؛ زیرا اگر دولت بررسی کرده و متوجه شود که پیوند زناشویی با هدفی همچون اخذ اقامت بوده است مجوز همراهی باطل خواهد شد. متقاضیان پس از گذشت 5 سال می‌توانند برای اقامت دائم و شهروندی درخواست دهند.

شرایط لازم برای این روش ارائه گواهی تمکن مالی، عدم سوء پیشینه، اسکان مناسب و الزامات زبانی است. میزان تمکن مالی، مبلغی در حدود 18،600 پوند است.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا روش های دریافت ویزای همراهی انگلستان مورد بررسی قرار بگیرد. انگلستان از جمله کشورهایی است که شرایطی را برای مهاجران به وجود آورده تا نگرانی بابت همراهی اعضای خانواده خود نداشته باشند. سرپرست خانواده باید الزامات مورد نظر سفارت را فراهم کند. اگر شما عزیزان سوالاتی در این رابطه داشته و یا به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از طریق سایت موسسه مهاجرتی لتسگویونی با کارشناسان و مشاوران مجموعه در ارتباط باشید.