بهترین دانشگاه داروسازی جهان در سال 2024 کدام است؟ اگر از علاقه‌مندان به تحصیل در رشته داروسازی در خارج از کشور هستید، حتما به این سوال فکر کردید. کمتر کسی است که از این موضوع اطلاع نداشته باشد که تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و برتر در رشته‌ای که به آن علاقه دارید به مدرک شما اعتبار ویژه‌ای می‌دهد و آینده شغلی شما را تضمین می‌کند. با مدرک تحصیلی از یک دانشگاه شناخته شده و معروف بعد از فارغ‌التحصیلی ورود شما به بازار کار بسیار راحت‌تر خواهد بود.

در این پُست از مجله تحصیلی لتسگو یونی بهترین دانشگاه‌ داروسازی جهان را به شما معرفی می‌کنیم به این امید که به متقاضیان این رشته در مسیر موفقیت کمکی کرده باشیم. با ما همراه باشید و فراموش نکنید برای هرگونه سوال در خصوص مهاجرت تحصیلی می‌توانید روی کمک کارشناسان لتسگو یونی حساب کنید.

بهترین دانشگاه داروسازی در جهان

رشته داروسازی در خارج از کشور بر عکس ایران به صورت دکتری پیوسته نیست و در 3 مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شود. این رشته به بررسی ساختار داروها و واکنش داروها در بدن انسان می‌پردازد و شامل دروس تئوری و عملی است. همچنین در طول دوره تحصیل شما واحدهای درسی در مورد موارد اخلاقی و قانونی استفاده از داروها و نحوه برخورد با بیماران را هم سپری می‌کنید. به علاوه به طور کامل در مورد دستورالعمل استفاده از داروها و تجویز دارو اطلاعات کسب خواهید کرد.

رایج‌ترین مقطع تحصیلی داروسازی در جهان مقطع کارشناسی است و بعد از آن شما می‌توانید وارد بازار کار شوید اما شرایط بر اساس کشور مقصد می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال در کشور انگلستان باید مدرک کارشناسی ارشد داروسازی را به دست بیاورید تا به شما اجازه کار به عنوان یک داروساز داده شود. بنابراین علاوه بر دانشگاه، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی بر اساس شرایط شما هم مهم است.

در دوره تخصص داروسازی، شما فرصت این را خواهید داشت که روی زمینه خاص و مورد علاقه‌تان مانند ساخت داروهای خاص، درمان بیماران، مراقبت از سالمندان و ... مطالعه داشته باشید.

بهترین دانشگاه داروسازی در جهان

اما برای یادگیری رشته داروسازی و موفقیت در این رشته، دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید بسیار مهم و تأثیرگذار است. اگر موفق به دریافت پذیرش در دانشگاه‌های خوب و برتر دنیا شوید، اعتبار علمی مدرک شما بالا رفته و در آینده فرصت‌های شغلی بهتری خواهید داشت. با توجه به اینکه دانشگاه‌های زیادی در دنیا رشته داروسازی را ارائه می‌کنند، در ادامه بهترین دانشگاه‌های داروسازی جهان را بر اساس رتبه بندی سایت QS در سال 2024 به شما معرفی خواهیم کرد.

بد نیست بدانید که سایت QS هر ساله دانشگاه‌ها را بر اساس معیارهایی مانند تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل شده، تعداد جوایز جهانی دریافت شده در رشته مورد نظر، افراد معروف و فرهیخته فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه، سطح علمی هیئت علمی و اساتید، میزان مقالات معتبر چاپ شده و تعداد کنفرانس‌های جهانی و ... رتبه‌بندی می‌کند. بنابراین بررسی دانشگاه‌ها در رشته داروسازی بر اساس QS خالی از لطف نیست و می‌تواند به شما دید خوبی بدهد.

دانشگاه مانش استرالیا (Monash University)

دانشگاه مانش بزرگترین دانشگاه در ملبورن استرالیاست که در رده بندی QS در رده 42 جهان قرار دارد و بهترین دانشگاه داروسازی جهان در سال 2024 اعلام شده است. این دانشگاه در سال 1958 توسط "سِر جان موناش" که یک مهندس و رهبر نظامی بود تأسیس شد و امروزه دارای 6 پردیس در ملبورن و 5 پردیس بین‌المللی در کشورهای ایتالیا، مالزی، چین، هند و اندونزی است. پردیس دانشگاه مانش در استرالیا دارای 70 هزار دانشجو از جمله 21 هزار دانشجوی بین‌المللی است و از بزرگترین دانشگاه‌های این کشور است.

دانشگاه هاروارد امریکا (Harvard University)

دانشگاه هاروارد به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه کشور آمریکا شناخته می‌شود که در سال 1636 تأسیس شده است. این دانشگاه در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست امریکا قرار دارد. سایت QS دانشگاه هاروارد را در سال 2024 به عنوان چهارمین دانشگاه برتر جهان معرفی کرده است. هاروارد از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان است که آوازه‌اش به گوش تمام دانشجویان رسیده است و افراد ممتاز و معروف بسیاری در این دانشگاه درس خوانده‌اند و از بهترین دانشگاه‌ها در رشته داروسازی در جهان است.

هاروارد بیش از 20 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف و 360 هزار فارغ‌التحصیل در سراسر جهان دارد و یکی از ثروتمند‌ترین دانشگاه‌های دنیاست و سالانه بودجه بسیاری را صرف تعلیم دانشجویان در رشته‌های مختلف می‌کند. دانشگاه هاروارد دارای موزه‌های بسیار و قدیمی‌ترین کتابخانه امریکا با بیش از 14 میلیون و 500 هزار جلد کتاب است. از معروف‌ترین دانشکده‌های هاروارد مدرسه پزشکی هاروارد است که در شهر بوستون قرار دارد.

دانشگاه آکسفورد انگلستان (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیاست؛ به طوریکه تاریخ تأسیس این دانشگاه مشخص نیست اما گفته می‌شود که به اوایل قرن 11 میلادی برمی‌گردد. آکسفورد رتبه 3 جهان را دارد. محل دانشگاه در شهر آکسفورد انگلستان است و حدود 22 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند که 40 درصد آنها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. یک چهارم شهروندان شهر آکسفورد دانشجویان دانشگاه آکسفورد هستند و به همین خاطر این شهر جوان‌ترین جمعیت انگلستان را دارد.

دانشگاه آکسفورد بیش از 250 هزار فارغ‌التحصیل در دنیا دارد که افراد معروف زیادی از جمله 120 مدال‌آور المپیک، 26 برنده جایزه نوبل، 7 شاعر برجسته و 30 رهبر و سیاستمدار از جمله 26 نخست وزیر بریتانیا جزو فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشگاه UCL انگلستان (UCL University)

دانشگاه کالج لندن یا UCL سومین دانشگاه بزرگ دنیا از نظر پذیرش دانشجوست که در سال 1826 تأسیس شد. این دانشگاه در شهر لندن واقع شده است و یک پردیس هم در شهر دوحه قطر دارد. بر اساس رتبه‌بندی QS دانشگاه کالج لندن رتبه 9 جهان در سال 2024 را از آن خود کرده است و حدود 18 هزار دانشجوی بین‌المللی از خارج از انگلستان در دانشگاه UCL مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل داروسازی در خارج از کشور

دانشگاه ناتینگهام انگلستان (University of Nottingham)

دانشگاه ناتینگهام رتبه 100 جهان را در سال 2024 در بین دانشگاه‌های سر تا سر دنیا کسب کرده است. همچنین این دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر انگلستان رتبه‌بندی شده است و در شهر ناتینگهام انگلستان قرار دارد. 48 هزار دانشجو از 150 کشور جهان در دانشگاه ناتینگهام مشغول به تحصیل هستند و حدود 300 هزار فارغ‌التحصیل در سراسر جهان دارد. دانشگاه ناتینگهام علاوه بر انگلستان، دارای دو پردیس در چین و مالزی است.

دانشگاه کمبریج انگلستان (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج به عنوان دومین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان در دنیا و سومین دانشگاه قدیمی جهان، حدود 805 سال پیش تأسیس شد. این دانشگاه جزو ثروتمندترین دانشگاه‌های اروپایی به شمار می‌رود و دارای استادهای برجسته‌ای است. افراد معروف و مشهور زیادی در دانشگاه کمبریج تحصیل کرده‌اند و 90 برنده جایزه نوبل در این دانشگاه آموزش دیده‌اند. کمبریج رتبه دوم جهان را در رتبه بندی سایت QS دارد و دارای 18 هزار دانشجو از سراسر دنیاست.

دانشگاه کارولینای شمالی امریکا (University of North Carolina at Chapel Hill)

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل یکی از 10 دانشگاه قدیمی در ایالات متحده امریکاست که در سال 1789 تأسیس شده است و هم اکنون دارای 18 هزار دانشجو از سراسر دنیاست. این دانشگاه در بین 150 کشور برتر دنیا در سال 2024 قرار دارد و در رشته داروسازی رتبه 16 در جهان را داراست.

دانشگاه جان هاپکینز امریکا (Johns Hopkins University)

دانشگاه جان هاپکینز یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شهر بالتیمور ایالت مریلند امریکاست. این دانشگاه در سال 1876 تأسیس شد و به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیاد روی فعالیت‌های تحقیقاتی معروف است. نرخ پذیرش دانشگاه جان هاپکینز 11 درصد در سال است و برای ورود به آن باید سطح علمی بالایی داشته باشید. دانشگاه جان هاپکینز بیش از 260 رشته دارد و در رتبه 28 جهان در بین سایر دانشگاه های جهان در سال 2024 قرار گرفته است.

دانشگاه تورنتو کانادا (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو یک دانشگاه دولتی در شهر تورنتو کاناداست که در سال 1827 تأسیس شده است و قدیمی‌ترین دانشگاه در استان انتاریو است. اگر به تحصیل داروسازی در کانادا علاقه دارید دانشگاه تورنتو یک گزینه عالی است. این دانشگاه از 3 پردیس و 11 دانشکده تشکیل شده است و بیش از 560 هزار فارغ‌التحصیل در سراسر دنیا دارد. بر اساس رتبه‌بندی QS در سال 2024، دانشگاه تورنتو رتبه 21 در بین دانشگاه‌های جهان دارد و از بهترین دانشگاه‌های داروسازی در جهان است.

شرایط پذیرش رشته داروسازی

تحصیل در رشته داروسازی چه شرایطی دارد؟

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در بین دانشگاه‌های مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی شما باید دارای نمرات خوبی در درس شیمی، بیولوژی، فیزیک و ریاضیات باشید. از آنجایی که رقابت برای ورود به این رشته زیاد است، بالا بودن نمرات شما در این دروس در موفقیت شما تأثیر زیادی دارد. همچنین باید دارای نمره و مهارت خوبی در زبانی که این رشته در دانشگاه مورد نظرتان تدریس می‌شود داشته باشید. این رشته معمولا شامل دروس تئوری، عملی و سمینار و پایان‌نامه است. بنابراین شما باید دارای مهارت در پژوهش، پردازش داده و اطلاعات آماری و سرچ مقالات هم باشید.

سخن پایانی

رشته داروسازی مانند رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته‌های پرطرفدار است. دانشگاه‌های بسیاری در دنیا بر اساس شرایط خاصی اقدام به پذیرش دانشجو در این رشته می‌کنند و در این بین دانشگاه‌های معروف و بزرگ دنیا هم وجود دارند که رشته داروسازی را ارائه می‌کنند و در این رشته هم جزو بهترین‌ها هستند. در این پُست از مجله تحصیلی لتسگو یونی، تعدادی از این دانشگاه‌ها را به عنوان بهترین دانشگاه داروسازی در جهان را به شما معرفی کردیم، که تحصیل در هریک از آنها به شما اعتبار علمی زیادی خواهد داد.

در نهایت امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید در بهترین دانشگاه‌های دنیا در رشته مورد علاقه‌تان تحصیل کنید. به خاطر داشته باشید که اگر در این مسیر نیاز به کمک داشتید کارشناسان مجرب ما در لتسگو یونی آماده هستند تا به شما مشاوره و راهنمایی لازم را بدهند.