رشته های تحصیلی که زیر شاخه علوم انسانی به حساب می‌آیند به دلایل مختلفی همچون موقعیت شغلی و تنوع بسیار زیاد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و دانش آموزان بسیاری در دنیا برای ادامه تحصیل در مقاطع آموزش عالی رشته‌های تحصیلی زیر شاخه علوم انسانی را انتخاب می‌کنند. 

رشته های علوم انسانی همچنان یک انتخاب بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی در تمامی کشورهای همچون: کانادا، آمریکا، انگلیس و … است. پس داشتن اطلاعات دقیق در مورد رشته‌های تحصیلی این گروه یک راه عالی برای تصمیم گیری در مورد مسیر مطالعه شما است. 

ما قصد داریم در این مقاله از مجله مهاجرتی لتس گو یونی به معرفی بهترین رشته های علوم انسانی اشاره کنیم، پس اگر از علاقه مندان این گروه تحصیلی هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با گرفتن وقت مشاوره مهاجرتی خود از بهترین مشاوران مهاجرتی لتس گو یونی برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کنید.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت

علوم انسانی طیف وسیعی از موضوعات هیجان انگیز و مسیرهای شغلی مختلف را در برمی‌گیرد که تصمیم گیری در مورد آنچه که می‌خواهید مطالعه کنید، نیازمند عبور از یک فرآیند تحقیق و مشورت است. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که افراد قبل از هر اقدامی باید آن‌ها را ارزیابی کنند که عبارت اند از: علایق، توانایی ها و موقعیت‌های شغلی در آینده. 

با این حال، اگر به دنبال مدرکی هستید که به شما در ارزیابی انتقادی اطلاعات، نوشتن با مهارت، ایجاد استدلال، توسعه مهارت‌های استدلال و کار مشترک در علوم انسانی کمک کند، رشته های انسانی گزینه بسیار مناسبی هستند. در ادامه رشته‌های حوزه علوم انسانی که محبوبیت بیشتری در میان دانشجویان و علاقه مندان این حوزه تحصیلی دارند آمده است.

اقتصاد

اقتصاد یکی از پرطرفدارترین دروسی است که پس از فارغ التحصیلی از مقطع دبیرستان برای دانشجویان علوم انسانی دارای تقاضا و ارزش بالایی است. همانطور که جهان ما در حال تبدیل شدن به یک دهکده جهانی است، اقتصاد کشورهای جهان نیز تغییر می‌کند. 

در دوران معاصر، هر صنعت یا سازمانی چه بزرگ و چه کوچک به اقتصاددانان نیاز دارد تا مسائل مالی و ریسک‌ها را درک کنند و بهترین تصمیم را بگیرند. مشاغل مورد انتظار فارغ التحصیلان اقتصاد عبارت اند از: مدیر مالی، حسابدار، تحلیلگر سرمایه گذاری، تحلیلگر ریسک مالی، مشاور مالی و تحلیلگر داده.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت

روانشناسی

رشته روانشناسی را می‌توان به سادگی به مطالعه رفتار و ذهن انسان توصیف کرد. امروزه با تأکید جدید بر سلامت و آرامش روانی، این رشته به بهترین تخصص در بین دانشجویان رشته علوم انسانی تبدیل شده است. روانشناسان بسته به علاقه و مهارت‌های خود می‌توانند در مراکز توانبخشی، پزشکی قانونی، مراکز راهنمایی کودک/جوانان، مراکز تحقیقات روانشناسی و غیره استخدام شوند.

مشاغلی که دانشجویان رشته روانشناسی در کانادا و اکثر کشورهای اروپایی می‌توانند پس از فارغ التحصیلی وارد آن شوند و در آینده به عنوان شغل خود نام ببرند عبارت اند از: روان شناس، درمانگر، معلم، مشاور، مدیر منابع انسانی و مشاور شغلی.

حقوق

یکی دیگر از تخصص های جذاب در میان دوره های برتر علوم انسانی رشته حقوق است که شامل زمینه‌های مختلف تحصیلی مانند حقوق شرکت‌ها، قانون مدنی و حقوق جزا و غیره می‌شود. دانشجویان حقوق همه جنبه‌های قانون و سیستم قضایی را در طول دوره تحصیلی خود مطالعه می‌کنند. 

فارغ التحصیلان حقوق رویه‌ها، خطرات، روش‌ها و استراتژی‌هایی را می‌دانند که باید در طول رسیدگی‌های قانونی از آن‌ها استفاده کنند یا از آن‌ها اجتناب کنند. مشاغل مورد انتظار دانشجویان رشته حقوق عبارت‌اند از: وکیل جنایی، وکیل دعاوی مدنی، تحلیلگر حقوقی، وکیل دولتی و وکیل شرکتی.

زبان های خارجی

یکی از محبوب ترین انتخاب‌ها در بین دانشجویان بین المللی، مدرک زبان است. مطالعه زبان به دلایل متعددی از جمله ترویج تفکر انتقادی، سازگاری، حافظه و ارتباط موثر انتخابی محبوب است. احتمالاً موافقید که تسلط به تعدادی از زبان ها در تنظیمات مختلف از جمله محل کار مفید است.

مطالعه رشته زبان نه تنها به جنبه‌های مختلف زبانی همچون: زبان شناسی، واژگان و دستور زبان می‌پردازد، بلکه بعد فرهنگی زبان از ادبیات تا سیاست را نیز شامل می‌شود. دانشجویان بین المللی اغلب یک برنامه زبان را با یک موضوع اصلی و ثانویه ترکیب می‌کنند تا مجموعه مهارت‌های مختلفی را در خود افزایش دهند.

بسیاری از دانشجویانی که در رشته زبان‌های خارجی تحصیل می‌کنند چشم انداز شغلی مثبتی را برای آینده خود دیده‌اند. این مشاغل شامل کار در شرکت‌های چند ملیتی، سازمان‌های بشردوستانه، ادارات دولتی و آموزش می‌شود.

مطالعات فرهنگی

دانشجویان بین المللی به دلیل گستره وسیع تحقیق و تمرکز بر تجربه روزمره انسان، به سمت رشته مطالعات فرهنگی کشیده می‌شوند. دانشجویان این رشته تحصیلی در مورد بسیاری جنبه‌ها همچون: رسانه‌ تا ادبیات یاد خواهند گرفت. این رشته ذاتاً ماهیت بین‌رشته‌ای دارد و از نظریات و کار از اقتصاد، انسان‌شناسی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و ارتباطات استفاده می‌کند.

افراد فارغ التحصیل در رشته مطالعات فرهنگی می‌توانند در مشاغلی همچون: رسانه، فناوری، تبلیغات، سازمان‌های غیردولتی، آموزش و تجارت مشغول کار شوند و همچنین برخی از نقش‌ها همچون: مدیر روابط عمومی، مدیر منابع انسانی، مدیر ارتباطات و بازاریابی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

تاریخ

علیرغم تصور بسیاری از افراد در جهان که مطالعه تاریخ را خسته کننده می‌دانند، تاریخ همچنان یک گزینه محبوب برای بسیاری از افراد است. در واقع مطالعه تاریخ افراد را به مهارت‌های ضروری مانند کار با حجم وسیعی از اطلاعات و تجزیه و تحلیل و ترکیب آن مجهز می‌کند. 

همچنین توانایی‌های تحلیلی و تحقیقاتی افراد را به میزان قابل توجهی تقویت خواهید کرد. مزیت دیگر این است که مهارت‌های ارتباطی دانشجویان هم در هنگام صحبت کردن و هم در نوشتن بسیار بهبود می‌یابد. این همه در حالی است که در مورد تجربیات بشری و پیشرفت‌هایی که جهان را شکل داده است، یاد می‌گیرند.

بهترین رشته انسانی برای مهاجرت

مطالعه تاریخ نه تنها پایه خوبی برای مطالعه بیشتر است، بلکه می‌تواند به چشم انداز شغلی بسیار متنوعی منجر شود. فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی می‌توانند در زمینه‌هایی مانند روزنامه نگاری، روابط عمومی، بازاریابی و تدریس در دانشگاه مشغول به کار شوند.

علوم سیاسی

وقتی به سیاست فکر می‌کنید، ممکن است تصاویری از رهبران جهان در حال ایراد سخنرانی‌های پرشور به ذهنتان خطور کند، اما موضوع بسیار فراتر از این است. دانشجویان محصل در رشته علوم سیاسی در مورد عملکرد سیستم‌های سیاسی و حقوقی، دیپلماسی، سیاست، روابط بین الملل، تجارت و توزیع قدرت یاد می‌گیرند.

با داشتن مدرک علوم سیاسی، مهارت‌های سخنرانی عمومی، توانایی‌های استدلال و استعداد خود را برای بحث و گفتگو تقویت خواهید کرد. همچنین برخی از گزینه‌های شغلی جالب برای فارغ التحصیلان علوم سیاسی از جمله در زمینه‌هایی مانند حکومت‌داری، تحقیق، منابع انسانی و مشاوره حرفه‌ای وجود دارد.

فلسفه

یکی دیگر از درس‌های علوم انسانی که اغلب در فهرست دانشجویان بین‌المللی قرار دارد، فلسفه است. اگر برای مدرک در این موضوع ثبت نام کنید، با برخی از سوالات کلیدی در مورد شرایط انسانی و کشف بسیاری از جنبه‌های دانش بشری دست و پنجه نرم خواهید کرد.

همچنین در طول دوره تحصیل در رشته فلسفه افراد به مهارت‌هایی همچون: منطق در استدلال، تحلیل و اطلاعات نیاز پیدا می‌کنند. همچنین روش‌های خلاقانه و انعطاف‌پذیری برای تفکر را فرا می‌گیرند که این دانشجویان را از دیگران متمایز خواهد کرد. فارغ‌التحصیلان رشته فلسفه می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همچون: منابع انسانی، روزنامه نگاری و سیاست مشغول به کار شوند.

روزنامه نگاری

یادگیری کار مشترک، توسعه مهارت‌های تحقیقاتی پیشرفته و توانایی‌های ارتباطی بسیار تنظیم‌شده، همگی جزئی از مدرک روزنامه‌نگاری هستند که دانشجویان این رشته تحصیلی آن را در طول دوران تحصیل خود کسب می‌کنند. همچنین چشم انداز شغلی بسیار مناسبی برای فارغ التحصیلان رشته روزنامه نگاری در دنیا در انتظار این افراد است.

دانشجویان رشته روزنامه نگاری در طول دوره تحصیلی خود همه چیز را از ساخت فیلم مستند گرفته تا حقوق رسانه را فرا می‌گیرند. همچنین فرصت‌های بسیار خوبی برای کارآموزی در این زمینه وجود دارد. 

هتلداری و مهمانداری

یکی دیگر از گزینه‌های جالب در بین رشته‌های برتر علوم انسانی مدیریت هتلداری که امروزه توجه ویژه‌ای به این رشته تحصیلی شده است. این رشته تحصیلی به آموزش تکنیک‌ها و جنبه‌های هتلداری از جمله: کیترینگ، خانه داری، مدیریت، مدیریت حساب، امور مالی و غیره می‌پردازد. 

فرصت‌های شغلی ملی و بین المللی زیادی برای متقاضیان در این زمینه وجود دارد که عبارت اند از: مدیر هتل، سازمان‌دهنده رویدادها، مدیر پذیرایی، مدیر رستوران و …

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به کانادا

تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان شانسی است که در طول زندگی یکبار وجود دارد. اگر شما نیز مایلید در کشور کانادا یکی از زیباترین مکان‌های جهان تحصیل کنید، رشته های انسانی گزینه‌های بسیار مناسبی برای شما هستند. هر ساله تعداد زیادی از موسسات کانادایی از دانشجویان بین المللی دعوت می‌کنند تا به برنامه‌های علوم انسانی خود بپیوندند. 

خوشبختانه با وجود توجه بسیار جوامع انسانی به آموزش در زمینه علوم انسانی، در اکثر کشورهای دنیا رشته‌های مرتبط با علوم انسانی تدریس می‌شوند و کشور کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیاری در کانادا وجود دارد که به افراد علاقه مند به دنبال کردن حرفه‌ای در زمینه علوم انسانی خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. 

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی به قصد تحصیل در کانادا به کانادا سفر می‌کنند تا از بهترین‌ها در یکی از کالج‌های برجسته این کشور بیاموزند و تجربیات بین المللی را در زمینه‌های انتخابی خود به ویژه در علوم انسانی کسب کنند. دانشگاه‌هایی همچون: دانشگاه تورنتو، دانشگاه لیکهد، دانشگاه واترلو، دانشگاه کلگری، دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا و … از جمله برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان هستند که در رشته‌های علوم انسانی شناخته شده‌اند.

دانش‌جویان محصل در رشته‌های علوم انسانی معمولا در رشته‌هایی همچون: جامعه شناسی در مطالعات جامعه و خانواده و کودک، زبان شناسی، مددکاری اجتماعی آموزش در دوران کودکی، اقتصاد، زبان انگلیسی، تاریخ، روانشناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های کانادا تحصیل می‌کنند.

بهترین رشته علوم انسانی برای مهاجرت

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آمریکا

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آمریکا همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مربوط به حوزه‌های مدیریتی و مالی و کسب و کار می‌باشند و علاقه مندان بسیاری از سراسر دنیا کشور آمریکا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند تا پس از اتمام دوره تحصیلی خود به راحتی بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت آمریکا را دریافت کنند.

اکثر دانشجویان بین المللی که در آمریکا مشغول به تحصیل می‌شوند، رشته‌هایی همچون: تاریخ، فلسفه، زبان انگلیسی، روزنامه نگاری، علوم سیاسی، روانشناسی، جامعه شناسی، مطالعات زنان، مدیریت بازرگانی و … را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند و در مقاطع مختلفی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

هزینه تحصیل در آمریکا کاملا به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی افراد بستگی دارد، ولی به طور معمول هزینه‌های تحصیل در آمریکا در رشته‌های علوم انسانی از حدود 4 هزار دلار شروع می‌شود و در برخی از دانشگاه‌ها تا حدود 20 هزار دلار در هر ترم تحصیلی می‌رسد. پس برای تعیین هزینه تحصیل در رشته های انسانی در آمریکا باید اول دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرد و سپس با مراجعه به سایت دانشگاه از هزینه‌های آن اطلاع کسب کرد.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آلمان

بهترین رشته‌ های انسانی برای مهاجرت به آلمان یک لیست بسیار متنوع از رشته‌های تحصیلی است که برای افرادی که قصد دارند در کشور آلمان ساکن شوند و پس از تحصیل مشغول به کار شوند، بسیار جذاب است. مدرک علوم انسانی یا مرتبط با این رشته می‌تواند فرصت‌های نامحدودی را برای اشتغال در آلمان ارائه دهد. 

از آنجایی که علوم انسانی دارای طیف گسترده‌ای از رشته‌ها است، علاقه مندان می‌توانند وارد رشته انتخابی مورد علاقه خود مانند زبان، مطالعات انسانی و اقتصاد، روانشناسی، تاریخ و بسیاری موارد دیگر شوید. همچنین دانشجویان محصل در رشته‌های علوم انسانی در طول دوره تحصیل خود در آلمان می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز خود را در این زمینه توسعه دهند.

همچنین هزینه‌های تحصیل در آلمان به نسبت بسیار کمتر از بسیاری از کشورها همچون آمریکا و کانادا است، متقاضیان بسیاری کشور آلمان را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند. تنها نکته قابل توجه در خصوص تحصیل در آلمان، توجه به زبان رسمی این کشور است. اگر شما به زبان آلمانی تسلط ندارید باید سراغ دانشگاه‌هایی در این کشور بروید که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

سخن پایانی

بهترین رشته‌های انسانی برای مهاجرت شامل طیف وسیعی از رشته‌ها می‌شود که در بسیاری از برترین دانشگاه‌های دنیا برای علاقه مندان این گروه آموزشی ارائه می‌شوند و علاقه مندان می‌توانند با توجه به سوابق تحصیلی و علایق شخصی یکی از این رشته‌ها را انتخاب کنند و با مشورت و راهنمایی‌های مشاوران با تجربه لتس گو یونی در کشور مورد نظر خود پذیرش تحصیلی بگیرند.