ویزای همراه آمریکا همواره یکی از مواردی است که مورد نظر متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده است. با بازگشایی تدریجی کنسولگری‌های ایالات متحده در سراسر جهان، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در حال آماده شدن برای آمدن به آمریکا و آغاز تحصیلات خود هستند. در حالی که برخی ممکن است به تنهایی بیایند، بسیاری ممکن است به فکر آوردن همسر یا فرزندان خود باشند. 

در حالی که آوردن خانواده و وابستگان به ایالات متحده با ویزای دانشجویی امکان‌پذیر است، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این باره وجود دارد و این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد. در اینجا همه چیزهایی که باید درباره ویزا همراه آمریکا بدانید، آورده شده است. در آخر اگر به عنوان یکی از متقاضیان تحصیل در آمریکا همچنان سوالی در ذهن شما باقی ماند، می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی اقدام نمایید. 

ویزای همراه آمریکا

ویزای همراه آمریکا همواره توسط این کشور به خانواده‌ها یا بستگان افرادی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند ارائه می‌شود. همراه در ایالات متحده معمولاً به عنوان همسر یا فرزندان خردسال تعریف می‌شوند. در حالی که انواع مختلفی از ویزای همراه وجود دارد که افراد می‌توانند برای آن‌ها درخواست دهند، در اینجا انواع اصلی ویزای همراه در آمریکا ذکر شده است: 

ویزای همراه H-4

این ویزا برای وابستگان افرادی که تحت دسته H-1B در ایالات متحده کار می‌کنند صادر می‌شود. چنین وابستگانی باید فرم I-539 را تکمیل کنند و هزینه این درخواست می‌تواند توسط متقاضی H-1B پرداخت شود. همچنین دارندگان H-4 می‌توانند تحصیل در آمریکا را تجربه کنند. ویزا H-1B یک ویزای کاری غیرمهاجرتی است که به کارفرمایان آمریکایی اجازه می‌دهد کارگران خارجی با مهارت‌های تخصصی را برای یک دوره زمانی مشخص استخدام کنند. معمولاً این نقش‌ها نیاز به مدرک لیسانس یا معادل آن دارند و مشاغلی که برای این ویزا واجد شرایط هستند، معمولاً در زمینه‌هایی مانند فناوری، مالی، مهندسی، معماری و موارد دیگر قرار دارند. 

ویزای همراه J-2

وابستگان افرادی که قصد آمدن به ایالات متحده را دارند می‌توانند ویزای J-2 خود را از طریق فرم DS-2019 که به نام آن‌ها صادر شده است دریافت کنند. این ویزا به همسر/فرزندان افرادی که تحت برنامه‌های تبادلی با ویزای J-1 هستند، داده می‌شود. بازدید کنندگانی که تحت ویزای J-2 هستند می‌توانند از USCIS درخواست مجوز کار کنند و فرم I-765 را ارسال نمایند. ویزای غیرمهاجرتی J (بازدیدکننده تبادلی) برای افرادی است که تایید شده‌اند تا در برنامه‌های تبادل کاری و تحصیلی شرکت کنند. حامیان این برنامه‌ها می‌توانند موسسات عمومی یا خصوصی باشند و باید توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده تأیید شوند. 

ویزای همراه L-2

این ویزا برای همراهان کسانی است که تحت دسته L-1 به ایالات متحده پذیرفته شده‌اند. همراهان تحت این ویزای غیر مهاجرتی می‌توانند از سند مجوز کار (EAD) مجوز کار دریافت کنند. این مجوز به وابستگان اجازه می‌دهد در هر شرکتی کار کنند. با این حال، افراد زیر سن قانونی تحت ویزای L-2 مجاز به کار نیستند و تنها می‌توانند در مدرسه حضور یابند. ویزای L-1 یک ویزای غیرمهاجرتی در ایالات متحده است که برای انتقال درون‌شرکتی طراحی شده است. این ویزا به شرکت‌های چندملیتی اجازه می‌دهد تا برخی از کارکنان خود را از دفاتر خارجی به‌طور موقت به ایالات متحده منتقل کنند.

مدت اقامت مجاز برای تمام ویزاهای همراه ذکر شده برابر با مدت ویزای اصلی است. این ویزاها به وابستگان اجازه می‌دهند با عضو خانواده خود بمانند و در داخل/خارج از کشور سفر کنند. 

ویزاهای همراه دیگر در آمریکا

علاوه بر ویزاهای مذکور، برخی ویزاهای همراه دیگر نیز برای افراد صادر می‌شوند. برخی از آن‌ها شامل ویزای همراه K-2، N-9 و M-2 هستند. تحت این ویزاها، همسر نمی‌تواند کار یا تحصیل کند و فقط می‌تواند با همسر خود زندگی کند. در حالی که کودکان نمی‌توانند کار کنند، آن‌ها می‌توانند در مدرسه ابتدایی یا متوسطه تحصیل کنند. این ویزاها بسته به هدف اقامت وابستگان متفاوت هستند. 

اما آنچه که موضوع اصلی ما در این مقاله است: 

ویزای همراه F-2

این نوع ویزا برای همراهان افرادی است که با ویزای F-1 پذیرفته شده‌اند. چنین وابستگانی می‌توانند ویزا و پذیرش خود را به ایالات متحده بر اساس فرم I-20 که به نام آن‌ها صادر شده است دریافت کنند. تا زمانی که F-1 وضعیت خود را حفظ کند، وابستگان F-2 نیز می‌توانند در کشور بمانند. مشابه دانشجویان F-1، همراهان F-2 باید گذرنامه خود را حداقل تا شش ماه آینده معتبر نگه دارند. 

در ادامه به جزئیات بیشتر این نوع ویزا می‌پردازیم. 

شرایط گرفتن ویزای همراه آمریکا

شرایط گرفتن ویزای همراه آمریکا می‌گوید همراه دانشجو می‌تواند در تمامی مقاطع برای ویزای خود اقدام کند. در حالی که شانس گرفتن ویزای همراه به‌طور کلی در صورت تایید متقاضی اصلی خوب است، هر درخواست به صورت جداگانه بررسی می‌شود و آفیسر ویزاهای همراه را بر اساس عوامل مشابه ارزیابی می‌کنند. نوع ویزای دانشجوی اصلی (سینگل یا مولتی) مستقیماً بر همراه تاثیر نمی‌گذارد و وضعیت بر اساس ویزایی است که توسط سفارت یا کنسولگری ایالات متحده صادر می‌شود و وابستگان معمولاً همان نوع مجوز ورودی دانشجوی اصلی را دریافت می‌کنند. 

برای دریافت ویزا برای خانواده یا وابستگان خود، دانشگاه شما باید فرم I-20 صادر کند. برای دریافت این فرم، دانشگاه مدارکی از جمله کپی پاسپورت و صورت‌های مالی اضافی که نشان می‌دهند چگونه به‌صورت مالی از وابستگان خود حمایت می‌کنید را درخواست می‌کند. معمولاً دفتر دانشجویان بین‌المللی دانشگاه یا تیم پذیرش بین‌المللی درخواست‌های فرم I-20 را مدیریت می‌کنند، بنابراین آن‌ها باید اولین نقطه تماس شما باشند. پس از دریافت این فرم‌ها، نوع ویزایی که اعضای خانواده شما باید درخواست کنند به رابطه شما با آن‌ها بستگی دارد. 

دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند همسر یا فرزند خود را به ایالات متحده بیاورند، می‌توانند برای ویزای F-1 اقدام کرده و سپس درخواست ویزای F-2 را برای هر یک از اعضای خانواده اضافه کنند. ویزای F-2 یک ویزای مشتق شده است، به این معنی که شما می‌توانید همزمان با درخواست ویزای دانشجویی خود برای آن‌ها نیز درخواست دهید و مدت اقامت مجاز آن‌ها برابر با مدت اقامت شما خواهد بود. شما باید مدارکی دال بر رابطه خانوادگی خود با متقاضیان ارائه کنید، به عنوان مثال، گواهی ازدواج یا تولد. 

اگر بخواهید والدین، خواهر یا برادر، نامزد یا فرزند بالای ۲۱ سال خود را با ویزای دانشجویی به آمریکا بیاورید، این افراد باید برای ویزای B-2 درخواست دهند. این ویزاها به اعضای خانواده اجازه می‌دهد حداکثر تا شش ماه در آمریکا بمانند و شما نیز باید مدارکی ارائه دهید که رابطه شما را ثابت کند. 

وابستگان همچنین باید نشان دهند که پس از اتمام تحصیل دانشجوی F-1 به کشور خود بازمی‌گردند. این می‌تواند با ارائه رزرو بلیط بازگشت نشان داده شود. در حالی که دانشجویان بین‌المللی ممکن است بتوانند کاری داخل دانشگاه پیدا کنند یا برخی کارها را انجام دهند، وابستگان دانشجویان بین‌المللی طبق مقررات ویزای F-2 مجاز به کار نیستند و شماره تامین اجتماعی دریافت نخواهند کرد. 

همچنین توجه داشته باشید که دانشجوی F-1 باید وضعیت خود را حفظ کند تا همراه F-2 بتواند در ایالات متحده بماند. اگر دانشجوی F-1 برای مدت طولانی از کشور خارج شود، ممکن است این امر بر امکان اقامت F-2 در آمریکا تأثیر بگذارد. 

اما چه هزینه‌هایی دخیل هستند؟ 

هنگام درخواست ویزای همراه، اعضای خانواده باید مدارکی ارائه دهند که نشان دهد منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول اقامتشان دارند. خدمات دانشجویان و محققان بین‌المللی ایالات متحده (ISSS) نیاز به مدارکی دال بر بودجه به میزان ۷۰۰۰ دلار در سال برای همسر و ۶۰۰۰ دلار در سال برای هر کودک دارد تا فرم I-20 صادر شود. 

اگرچه این مبلغ حداقل مورد نیاز است که باید اثبات شود، هزینه‌های زندگی در ایالات متحده در حال افزایش است، بنابراین مطمئن شوید که تحقیق کرده و برآورد واقع‌بینانه‌ای از بودجه لازم برای پوشش هزینه‌های اجاره، غذا و سایر هزینه‌ها داشته باشید. 

مدارک لازم برای ویزای همراه آمریکا

برای درخواست ویزای همراه در ایالات متحده، باید مدارک خاصی ارائه شود تا با قوانین ایالات متحده مطابقت داشته باشد. به طور مثال، برای کودک همراه، گواهی تولد لازم است و اگر برای همسر وابسته درخواست می‌دهید، گواهی ازدواج ضروری است. هم فرد اصلی و هم اعضای خانواده باید پاسپورت خود را ارائه دهند. ممکن است اثبات دیگر روابط قانونی نیز لازم باشد، همراه با مدرک درآمد یا مدرک منابع مالی از اسپانسر برای نشان دادن منابع مالی کافی. به صورت جزئی تر، این‌ها مدارکی است که وابستگان باید هنگام درخواست داشته باشند: 

  • گواهی تولد کودک
  • گواهی ازدواج برای همسر
  • پاسپورت اعضای خانواده و دارنده اصلی ویزا در ایالات متحده. 
  • سند مجوز کار (EAD) برای وابستگان در صورتی که بخواهند در کشور کار کنند. 
  • مدارک دیگری به عنوان اثبات دیگر روابط قانونی. 
  • مدارک درآمد/مدارک منابع مالی از اسپانسر برای نشان دادن منابع مالی کافی. 

نکاتی که باید برای عکس‌ها در نظر بگیرید: 

  • عکس باید رنگی باشد. 
  • نباید قدیمی‌تر از شش ماه باشد. 
  • باید پس‌زمینه سفید یا نزدیک به سفید داشته باشد. 
  • اندازه آن باید ۲×۲ باشد. 
  • اندازه آن باید پاسپورتی باشد. 
  • باید در فرمت (jpeg) با حداقل اندازه ۶۰۰ در ۶۰۰ باشد. 
  • باید چهره کامل شما را نشان دهد. 
  • فرد نباید عینک آفتابی یا لوازم جانبی داشته باشد. (استثنا: سمعک). 
  • باید لباس مناسب برای عکس داشته باشید. 

درباره پر کردن فرم DS-160:

  • شناسه درخواست را از گوشه سمت راست بالای صفحه یادداشت کنید. 
  • به همه سوالات به انگلیسی پاسخ دهید. 
  • فرم درخواست را به صورت الکترونیکی امضا کنید. 
  • عکس دیجیتالی خود را بارگذاری کنید. 
  • یک نسخه از درخواست خود را چاپ کنید؛ ممکن است در سفارت یا کنسولگری به آن نیاز داشته باشید. 

مدارک وابستگان را می‌توان به دو صورت درخواست کرد: 

  1. به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش تحصیلی یا زمانی که دانشجوی F-1 به ایالات متحده رسیده است. 
  2. پس از شروع دوران تحصیل در آمریکا شما.

اگر قصد دارید خانواده خود را از ابتدای تجربه تحصیل در آمریکا خود همراه داشته باشید، باید مدارک وابستگان و منابع مالی خود را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش ارائه دهید. اما، اگر قصد دارید وابستگان خود را پس از آغاز تحصیل در آمریکا بیاورید، باید مدارکی را از حساب دانشجویی خود درخواست کنید. 

برای درخواست مدارک همراه، فرم درخواست مدارک همراه را در منوی خدمات دانشجوی F-1 خود تکمیل کنید. شما باید کپی‌های جدیدی از مدارک مالی، صفحه شناسایی پاسپورت همراه و اثبات رابطه خود (گواهی ازدواج یا تولد) را پیوست کنید. پس از دریافت این مدارک توسط دفتر امور بین‌الملل، دانشگاه پردازش درخواست شما را آغاز کرده و زمانی که مدارک آماده شوند، به شما اطلاع داده خواهد شد. 

آخرین مرحله، انتظار برای نتایج است. پس از ارسال درخواست، اطلاعیه‌ای از خدمات مهاجرت، کنسولگری یا سفارت دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهید یا در مصاحبه ویزا شرکت کنید. به طور معمول، خدمات مهاجرت دو تا هشت هفته زمان برای تصمیم‌گیری درباره درخواست نیاز دارند. 

ویزای همراه دانش آموز آمریکا

ویزای همراه دانش‌آموز آمریکا نیز برای تسهیل دوران تحصیل در آمریکا دانش آموز ارائه می‌شود که شرایط خاصی دارد. در حالی که ویزای F-2 برای همسران و فرزندان فراهم شده است، ویزای B-2 راه‌حلی برای والدین و سایر اعضای نزدیک خانواده ارائه می‌دهد. این دسته شامل والدین دانش‌آموزان زیر سن قانونی با ویزای F-1 است که به آن‌ها اجازه می‌دهد کنار فرزندان خود هنگام تحصیل در مدارس آمریکا باشند. 

در اصل، گزینه والدین این است که ویزای بازدیدکننده B۲ را دریافت کنند که هر ۶ ماه باید تمدید شود. ویزای بازدیدکننده تنها به دارنده اجازه می‌دهد تا ۱۸۰ روز در ایالات متحده بماند، اما ممکن است والدین بتوانند به مدت مشابهی با دانش‌آموز زیر سن قانونی F-1 در ایالات متحده بمانند. 

پس از صدور ویزای B۲، هنگام ورود به ایالات متحده، والدین باید بخواهند که برای یک دوره اولیه یک‌ساله پذیرش شوند. مهر ورود ویزا باید نشان دهد که والدین به‌جای دوره استاندارد ۶ ماهه، برای مدت یک سال پذیرش شده‌اند. با این حال، والدین باید پس از دوره اولیه هر شش ماه یک بار برای تمدید درخواست دهند. 

سخن پایانی

ایالات متحده مقصدی پیشرو برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی و به طور کلی مهاجرت است که روش‌های مختلفی برای کمک به زندگی قانونی خانواده‌ها در کنار هم ارائه می‌دهد. چه شما فردی شاغل باشید، چه دانشجو، می‌توانید وارد این کشور شوید. اگر شما همسر یا فرزند (زیر ۲۱ سال) فردی با ویزای اصلی هستید، باید برای ویزای همراه آمریکا درخواست دهید. در حالی که این فرآیند ممکن است پیچیده به نظر برسد، اگر از دستورالعمل‌ها پیروی کنید، درخواست شما پذیرفته خواهد شد.