مونترال کانادا یکی از مقصدهای مهاجرتی پرطرفدار از سوی ایرانیان است. برای آگاهی از آب و هوای مونترال کانادا در طول سال با لتسگو یونی همراه باشید. اگرچه معمولا نوع مهاجرت و هدفی که از آن دنبال می‌کنیم مهم‌ترین نقش را در انتخاب مقصد ایفا می‌کند اما در این میان عوامل دیگری نیز وجود دارند که هر یک می توانند سهم مهمی در انتخاب مقصد نهایی مهاجرت داشته باشند. یکی از این عوامل آب و هوا است. 

اگر شما هم تصمیم دارید که با مهاجرت به کانادا رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کنید و میان شهرهای این کشور پیشرفته مونترال مقصد نهایی شماست قطعا آب و هوای مونترال تبدیل به یکی از دغدغه‌های فکری شما خواهد شد. در این مقاله با لتسگو یونی همراه باشید تا شرایط اقلیمی در مونترال کانادا را بررسی کنیم. همچنین اگر مانند بسیاری از ایرانیان، تورنتو سرزمین رویایی شما برای زندگی است با نگاهی به محتوای آب و هوای تورنتو کانادا در طول سال چطور است؟ می‌توانید از آسایش اقلیمی خود در این مقصد نیز آگاه شوید. لتسگو یونی همراه و مرجع معتبر شما برای مهاجرت است.

آب و هوای مونترال کانادا

مونترال کانادا 

شهر مونترال در استان فرانسوی زبان کبک یکی از شناخته شده‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای ایرانیان است. این شهر در جنوب شرقی کشور کانادا واقع شده و به نوعی می‌توان آن را مرکز بخش فرانسوی کانادا دانست. مونترال کانادا حدود سه چهارم جزیره مونترال یا همان Île de Montréal را اشغال کرده است که بزرگترین جزیره از 234 جزیره مجمع‌الجزایر هوچلاگا، یکی از سه مجمع‌الجزایر نزدیک به حاشیه رودخانه‌های اتاوا و سنت لارنس می‌باشد. 

مونترال کانادا با حدود 17 میلیون نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت کانادا است که دارای مساحت 431.5 کیلومتر مربع می‌باشد. تعداد فرانسویان کانادایی (نسل‌های به جا مانده از زمان استعمار این کشور توسط فرانسه) انقدر زیاد است که بسیاری از منابع مونترال کانادا را به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسوی زبانان پس از پاریس می‌شناسند. مونترال در طول تاریخ و به ویژه پس از تشکیل کنفدراسیون کانادا در سال 1867 همواره یکی از مقصدهای مهاجرتی پرطرفدار در جهان بوده و به طور مشخص به عنوان یکی از جهانی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی شناخته می‌شود. 

ساکنین مونترال کانادا و اکثریت کسانی که از این شهر بازدید کرده‌اند آن را شهری جذاب و پرنشاط که دنباله‌رو مدرنیته بوده است معرفی می‌کنند. قدم زدن در مونترال کانادا تجربه‌ی بودن در ترکیبی از سنت و مدرنیته است که می‌تواند با بازدید از مرکز تاریخی مونترال قدیمی یا همان Vieux-Montréal آغاز شده و به فضاهای شهری کاملا مدرن منتهی شود. گردش در مونترال قدیمی همچون پنجره‌ای رو به تاریخ غنی و سبک معماری قرن شانزدهم میلادی کانادا است. 

اگرچه ساکنان اولیه مونترال کانادا با توجه به پیشینه تاریخی این کشور ابتدا فرانسویان و پس از آن مردم انگلستان بودند اما پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از معادلات قومی و نژادی به هم ریخت و تلاش برای پیش رفتن با رونق اقتصادی پس از جنگ باعث جذب مهاجران گسترده از سایر کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و آمریکایی به بخش فرانسوی زبان کانادا و به ویژه شهر مونترال گردید. بنابراین امروز مونترال را می‌توان یک شهر چند فرهنگی دانست که دیگر تنها میزبان یک اقلیت فرانسوی نیست. البته همچنان مردم فرانسوی زبان حدود نیمی از جمعیت آن را به خود اختصاص داده‌اند. تنوع مذهبی گسترده‌ای در مونترال کانادا وجود دارد اما می‌توان مسیحیت کاتولیک را مذهب مسلط در این منطقه دانست. 

مونترال را می‌توان پایتخت فرهنگی کبک دانست. شهر مونترال از دیرباز محل گردهمایی هنرمندان رشته‌های مختلف از تئاتر و موسیقی تا معماری بوده است. جشنواره‌های فرهنگی و هنری که هر ساله به مناسبت‌های مختلف در مونترال برگزار می‌شوند یکی از دلایلی است که مردم سراسر جهان را به این نقطه از کشور کانادا می‌کشاند. در مونترال کانادا تقریبا همیشه یک جشنواره هنری در حال برگزاری است.

مونترال کانادا

همچنین مونترال مرکز تجاری و قلب اقتصادی استان بزرگ کبک است که نقش قابل توجهی در قدرت‌نمایی کشور کانادا در عرصه اقتصاد جهانی دارد. از این رو اگر به دنبال اقامت دانشجویی در مونترال هستید فرصت‌های شغلی زیادی برای کار دانشجویی در اختیار شما خواهد بود. 

نظام آموزشی در مونترال کانادا مانند سایر نقاط استان کبک، بر پایه سیستمی دولتی در ترکیبی از مدارس فرانسوی و انگلیسی زبان برنامه‌ریزی شده است. البته در این شهر مدارس خصوصی نیز وجود دارد. مونترال را می‌توان شهری برجسته از نظر کیفیت آموزش عالی در سرتاسر کانادا دانست که تعدادی از بهترین دانشگاه های کانادا و جهان را در خود جای داده است. از جمله این موسسات آموزش عالی می‌توان به دانشگاه مک گیل، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه مونترال و دانشگاه کبک در مونترال اشاره کرد. 

هزینه زندگی در مونترال مانند سایر شهرهای بزرگ کانادا در مقایسه با شهرهای کشورهای اروپایی نسبتا گران است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هزینه اجاره مسکن که یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های مهاجرین است در مونترال نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو کمتر می‌باشد. برای مثال اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مونترال حدود 1277 دلار است در حالی که همین مبلغ در شهر تورنتو به حدود 1995 دلار می‌رسد. به طور میانگین می‌توان گفت که هزینه ماهیانه زندگی یک نفره در مونترال کانادا بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن 850 تا 1100 دلار می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به محتوای هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟ در سایت مجله لتسگو یونی مراجعه کنید. 

آب وهوای مونترال کانادا 

مونترال کانادا به لحاظ آب و هوایی در منطقه‌ای قرار گرفته است که چندین توده هوایی مختلف با یکدیگر تلاقی می کنند. بر اساس طبقه بندی آب و هوایی کوپن (Köppen climate classification Dfb) مونترال در دسته بندی آب و هوای مرطوب قاره‌ای یا نیمه شمالی جای گرفته است. میانگین بارش برف در مونترال کانادا 226.2 سانتی متر معادل 89.1 اینچ در زمستان است که عدد بسیار قابل توجهی می‌باشد. از میانگین بارش برف مونترال می‌توان حدس زد که در این شهر با زمستان بسیار سختی رو به رو هستیم. همانطور که گفتیم مونترال شهری با آب و هوای مرطوب است و بارش باران به طور متناوب در تمام فصول سال اتفاق می‌افتد. میانگین بارش باران در سال 785 میلی متر معادل 30.9 اینچ است. 

طبیعتا در چنین اقلیمی تابستان با هوای شرجی و رطوبت بسیار زیاد همراه خواهد بود. وجود همین رطوبت زیاد موجب می‌شود که گرمای احساس شده در تابستان بیشتر از میزان واقعی آن باشد.سردترین ماه سال در مونترال کانادا ماه ژانویه است که میانگین دمای آن در طول شبانه روز از 9.7- سانتی گراد تا 14- درجه سانتی گراد می‌باشد.

گرم‌ترین ماه سال نیز جولای است که میانگین دمایی آن از 26.3 در روز به 21.2 سانتی گراد در شب می‌رسد. از نظر تاریخی پایین‌ترین دمای ثبت شده در شهر مونترال به 15 ژانویه سال 1957 با دمای 37.8- سانتی گراد و بالاترین دما به 1 اوت 1975 با 37.6 سانتی گراد برمی‌گردد. میانگین بارش در دو فصل بهار و تابستان بین 55 تا 94 میلی متر است. با توجه به اینکه این شهر در منطقه سردسیر قرار گرفته است بارش مقدار کمی برف در بهار و پاییز کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی است.

آب و هوای مونترال کانادا چگونه است؟

آب و هوای زمستان مونترال 

مونترال به داشتن زمستان‌هایی سرد و برفی شهرت دارد. اکثر روزهای زمستان در این شهر دمای زیر صفر را تجربه می‌کند که این کاهش دما در شب بسیار شدید می‌باشد. به طور معمول دمای زمستان در طول روز بین 2 تا 8- درجه سانتی گراد است که این دما در شب به 10- تا 15- درجه سانتی گراد می‌رسد. اگرچه باد پدیده آب و هوای غالب در مونترال نیست اما ممکن است که برخی روزهای زمستانی بارش برف همراه با وزش باد باشد که موجب تاثیر بیشتر سرما می‌گردد. البته کسانی که در مرکز شهر زندگی می‌کنند به دلیل اثر جزیره گرمایی هوای گرمتری را ، تا 5 درجه بیشتر، در روزهای زمستان تجربه می‌کنند. 

آب و هوای پاییز مونترال 

پاییز در مونترال کانادا یک پاییز سرد و تمام عیار است. دمای هوا در اواخر سپتامبر شروع به خنک شدن کرده و میانگین آن در طول روز از 13 درجه در ماه اکتبر به 6 درجه در ماه نوامبر می‌رسد. اگرچه بارش برف از ماه نوامبر تقریبا حتمی است اما گاهی ممکن است بارش اولین برف در ماه اکتبر تجربه شود. میانگین بارش باران در فصل پاییز شهر مونترال بین 12 تا 15 روز در هر ماه است. در این شهر سرد و مرطوب، پاییز خیلی زود جای خود را به زمستان داده و آب و هوا از اوایل دسامبر دیگر زمستانی می‌شود. 

آب و هوای بهار مونترال 

آب و هوا در فصل بهار در طیفی از خنکی تا گرمای ملایم در حال تغییر بوده و خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد که گرمای شدید در این فصل تجربه شود. فصل بهار در مونترال معمولا از اواسط ماه مارس همراه با ذوب شدن برف‌ها و میانگین دمای 2 تا 5 درجه سانتی گراد آغاز می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که آب و هوای فصل بهار این شهر خیلی قابل پیش‌بینی نیست برای مثال اگرچه در ماه آوریل دما در حدود 8 تا 15 درجه سانتیگراد است اما ممکن است بارش برف نیز به طور ناگهانی اتفاق بیفتد. در فصل بهار به طور متوسط 12 تا 14 روز بارانی در هر ماه وجود دارد. 

آب و هوای تابستان مونترال

تابستان مونترال شامل ماه‌های ژوئن تا اواسط سپتامبر است که آب و هوای گرم و مرطوب را به همراه دارد. در این فصل میانگین دما در طول روز 24 تا 28 درجه و در طول شب حدود 16 تا 18 درجه سانتیگراد است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین دمای تابستان در این منطقه از سال 2018 افزایش یافته و چند درجه بالاتر از میانگین مدت مشابه در سال‌های گذشته بوده است. البته همچنان تابستان مونترال را می‌توان فصلی نسبتا خنک دانست که دمای هوای آن بر خلاف بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکای شمالی هرگز به بالای 38 درجه سانتیگراد تجاوز نکرده است. 

کانادا را می‌توان پرطرفدارترین مقصد مهاجرت در سرتاسر جهان در یک دهه اخیر دانست. تمام شهرهای بزرگ این کشور پیشرفته می‌توانند فرصتی طلایی برای داشتن یک زندگی خوب باشند. اینکه کدام شهر کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنیم نیاز به بررسی دقیق اهداف و دریافت مشاوره‌ای اصولی و هدفمند دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا با مشاوران لتسگو یونی در ارتباط باشید.