بهترین دانشگاه کانادا برای ایرانیان را از لیست بهترین دانشگاه های کانادا در سال 2024 که توسط QS رتبه‌بندی شده است، انتخاب کنید! لتسگو یونی صفر تا صد دریافت پذیرش تحصیلی را برای شما انجام خواهد داد، کافیست دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید، تا شانس شما را برای اپلای به شما اعلام کنیم.

بهتر است بدانید، در مقایسه با آمریکا، دانشگاه های کانادا شرایط ساده‌تری را برای درخواست پذیرش تحصیلی و همچنین کار تمام‌وقت پس از فارغ‌التحصیلی دارند.

دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در کشور کانادا فرصت اقامت دائم و امکانات بیشمار این کشور پیشرفته و زیبا را خواهند داشت.

بنابر آمار ارائه شده در اغلب وب‌سایت‌های معتبر رنکینگ در دنیا در سال 2024، دانشگاه‌ تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا، 2 موسسه آموزشی برتر در میان لیست بهترین دانشگاه های کانادا 2024 محسوب می‎شوند.

دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا امتیاز بسیار خوبی در زمینه تحقیقات دارند و بسیار با کیفیت هستند، سایت لتسگو یونی با در اختیار داشتن بهترین کارشناسان مهاجرت تحصیلی، می‌تواند برای اپلای این دانشگاه‌ها به شما کمک کند، هم‌اکنون می‌توانید در صورت نیاز، از طریق سایت، وقت مشاوره رزرو نمایید.

براساس آمار، بیش از 90% از دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در کشور کانادا از سیستم آموزشی و کیفیت آموزش، بسیار راضی هستند و کانادا و دانشگاه های کانادا را به عنوان بهترین مقصد برای ادامه تحصیل پیشنهاد می‌کنند. 

بهترین دانشگاه های کانادا 2024

در ادامه این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، به معرفی بهترین دانشگاه های کانادا در سال 2024 می‌پردازیم:

1- دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو به عنوان گل سر سبد بهترین دانشگاه های کانادا از دستاوردهای بسیار زیادی برخوردار است، آن جمله:

- اولین انتشارات دانشگاهی کشور کانادا

- نخستین دانشکده علوم جنگل در کشور کانادا

- اولین دانشگاه کانادا با بیش از 1 میلیارد دلار اهدایی

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا

پردیس مرکزی موسسه آموزش عالی تورنتو از چندین ساختمان تاریخی و فضای سبز تشکیل شده که با نمونه‌های اروپایی به خوبی رقابت می‌کنند.

در حال حاضر بیش از 700 رشته کارشناسی و 200 رشته در مقاطع بالاتر به دانشجویان ارائه می‌شود، همچنین بهتر است بدانید، دانشگاه تورنتو در لیست بهترین‌ دانشگاه های پزشکی جهان قرار دارد.

2- دانشگاه بریتیش کلمبیا

قدیمی‌ترین دانشگاه استان بریتیش کلمبیا، دانشگاه بریتیش کلمبیا است که یکی از بهترین موسسات آموزشی پیشنهادی let’s go uni در کاناداست.

موسسه آموزش عالی بریتیش کلمبیا دارای 2 پردیس یکی در ونکوور و دیگری در کلونا است. پردیس اصلی در ونکوور در نزدیکی ساحل قرار گرفته و از منظره‌ زیبایی از کوه‌ و ساحل شمالی برخوردار است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا در لیست بهترین دانشگاه های کانادا

بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های کانادا از 12 دانشکده در پردیس ونکوور و 7 دانشکده در پردیس کلونا برخوردار است و در عین حال دوره ویژه کارشناسی را به طور مشترک با دانشگاه Sciences Po پاریس ارائه می‌دهد.

3 نخست وزیر کانادا در این موسسه آموزش عالی آموزش دیده‌اند که از آن جمله می‌توان به نخست وزیر فعلی کانادا جاستین ترودو اشاره کرد. (مدرک کارشناسی آموزش خود را از این دانشگاه دریافت کرده است)

3- دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل McGill در سال 1821 میلادی تاسیس شده و پردیس اصلی آن در دامنه کوه رویال در مرکز مونترال کانادا قرار گرفته است.

در سال 1829 میلادی دانشگاه مک‌گیل نخستین دانشکده پزشکی خود را تاسیس کرد و تاکنون بخاطر موضوعات بالینی از امتیاز بسیار بالایی در جهان برخوردار شده است.

دانشگاه مک گیل یکی از بهترین ها در لیست دانشگاه های کشور کانادا

دانشگاه پیشنهادی let’s go uni بیش از 300 رشته تحصیلی را به بیش از 31 هزار دانشجو از 150 کشور دنیا ارائه می‌دهد. هر ساله دانشجویان زیادی به دریافت پذیرش از دانشگاه مک گیل که یکی از بهترین دانشگاه‌ های کانادا لقب گرفته است ترغیب می‌شوند.

4- دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر در همیلتون انتاریو واقع شده و پردیس اصلی آن در زمینی 121 هکتاری در نزدیکی باغ گیاه‌شناسی رویال همیلتون قرار گرفته است.

نام این موسسه آموزش عالی، از ویلیام مک‌مستر یک سناتور برجسته و بانکدار کانادایی گرفته شده که 900 هزار دلار برای تاسیس این موسسه آموزشی عالی اهدا کرد.

دانشگاه مک مستر کانادا در لیست بهترین ها برای اپلای ایرانیان

دانشکده پزشکی مک مستر همه ساله در لیست بهترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته و شهرتی جهانی دارد.

در این موسسه آموزش عالی، دانشکده‌های دیگری از جمله مهندسی، تجارت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم قرار گرفته است.

به طور معمول دانشجویان و اساتید دانشگاه مک‌مستر از بیش از 90 کشور به این موسسه می‌آیند و این موسسه دارای چیزی بالغ بر 70 قرارداد تبادل دانشجو با سایر دانشگاه‌های جهان است.

5- دانشگاه مونترال کانادا

تنها دانشگاه فرانسوی‌ زبان که در رتبه پنجم لیست بهترین دانشگاه های کانادا در سال 2024 قرار گرفته است، موسسه آموزش عالی مونترال میباشد. همچنین از لحاظ تعداد دانشجو با بیش از 37 هزار محصل دومین دانشگاه بزرگ کشور کانادا محسوب می‌شود که از این میان یک چهارم آنها دانشجویان بین‌المللی هستند.

پردیس اصلی دانشگاه در دامنه کوه رویال واقع شده و ساختمان متمایز مرکزی با سبک Art Deco ساخته شده است. به طور معمول 74 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان کارشناسی تشکیل می‌دهند.

ورزش در دانشگاه مونترال بسیار محبوب است، تیم‎‌های ورزشی به نام کارابین شناخته می‌شوند و در رشته‌های بدمینتون، فوتبال کانادایی و هاکی و سایر رشته‌های ورزشی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

6- دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا 2024 و دانشگاه‌های دولتی پیشرو در زمینه تحقیقات است، این موسسه آموزشی خوش‌نام از شهرت زیادی در زمینه‌های علوم انسانی، علوم، هنرهای خلاقانه، تجارت، مهندسی و علوم سلامت برخوردار است.

دانشجویان دانشگاه آلبرتا می‌توانند از بین 400 رشته کارشناسی، ارشد و تخصصی در 18 دپارتمان آموزشی مختلف، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

7- دانشگاه واترلو کانادا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ های کشور کانادا در سال 2024 دانشگاه واترلو است که در خط مقدم نوآوری قرار گرفته و در منطقه‌ای به همین نام واقع شده است.

از محاسبات کوانتوم و نانوتکنولوژی گرفته تا روان‌شناسی بالینی، مهندسی و تحقیقات در قلب این دانشگاه بین‌المللی قرار دارند.

دانشگاه واترلو طی 25 سال گذشته به عنوان یکی از نوآورترین دانشگاه های کانادا لقب گرفته است. این دانشگاه جایی است که بیش از 16 هزار دانشجوی کارشناسی در بزرگترین دوره‌های آموزشی تعاملی، از کارفرمایانی نظیر گوگل، فیسبوک و آمازون تجربه ارزشمند کاری کسب می‌کنند.

دانشگاه واترلو که پیشنهاد let’s go uni نیز میباشد در 110 کیلومتری غرب تورنتو قرار گرفته است. برای اپلای این موسسه آموزش عالی و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا می‌توانید از طریق سایت، وقت مشاوره رزرو نمایید تا شرایط شما برای تحصیل در این دانشگاه به صورت دقیق بررسی شود.

8- دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه وسترن نیز مانند سایر مواردی که در بالا به آنها اشاره داشتیم یک گزینه عالی برای تحصیل ایرانیان در کانادا و دیگر دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. از مفاهیم بنیادی تا دانش عملی و کاربردی را می‌توانید در این موسسه، تجربه نمایید.

دانشگاه کلگری کانادا

موسسه آموزش عالی کلگری دانشگاه پیشرو در کانادا و مکان آموزشی پویا و در حال رشد است که با شعار "ما می‌توانیم" در یکی از شهرهای برتر کانادا، با آغوشی باز پذیرای دانشجویان بین‌المللی است.

دانشگاه کلگری دارای سمت و سویی استراتژیک و شفاف برای تبدیل شدن به یکی از 5 دانشگاه تحقیقاتی در کاناداست و از این جهت کاملا در آموزش خلاق است.

دانشگاه کلگری از کسب و کارهای بومی، ملی و بین‌المللی پشتیبانی کرده و در تلاش است تا به جامعه خدمت کرده و ارزش‌های آن‌را منعکس کند، این در حالی است که در حال فعالیت و کار برای پیدا کردن راه حل‌های برخی از چالش ‌برانگیزترین مشکلات جامعه امروز نیز هست.

کلگری دارای 14 دانشکده، 53 دپارتمان و بیش از 200 رشته تحصیلی آکادمیک است.

کارشناسان let’s go uni دانشگاه کلگری را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های تحصیل در کانادا پیشنهاد کرده و همواره جهت ارائه مشاوره و خدمات اپلای در خدمت شما هستند.

دانشگاه کوئین کانادا

زمانی که شما کوئین را انتخاب می‌کنید، ترکیبی از فرصت‌های بکر، اساتید عالی و فضاهای آموزشی خلاقانه را در زیباترین پردیس‌های دانشگاهی کانادا در اختیار دارید و شانس شرکت در بیش از صدها اجتماع علمی در اختیار شما قرار دارد.

دانشجویان بیش از 108 کشور دنیا برای تحصیل در بهترین دوره‌های تحصیلی آکادمیک پا به این دانشگاه می‌گذارند و از فرصت تعامل با فیلسوفان و دانشمندان، مهندسان خلاق و دانشمندان درجه 1 برخوردار می‌شوند.

شما می‌توانید در کوئین دوره‌های درسی مختلف نظیر موسیقی، فیزیک نجومی، تجارت و یا مهندسی را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید.

پردیس دانشگاه کوئین دارای 6 کتابخانه است و همچنین در آن چندین مرکز برای اجراها و نمایش‌های هنری قرار گرفته است.

در حال حاضر دانشگاه کوئین به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین دانشگاه های کانادا شناخته می‌شود.

دانشگاه اتاوا کانادا

موسسه آموزش عالی دولتی اتاوا یکی دیگر از بهترین‌هاست که افراد مستعد و واجد شرایط از سراسر دنیا می‌توانند برای اپلای این دانشگاه اقدام نمایند. تحصیلات در این موسسه به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی صورت می‌گیرد.

12- دانشگاه یورک

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا 2024 دانشگاه یورک است که در زمینه روش‌های نوین آموزشی، بسیار شناخته شده است و سطح بالایی از کیفیت را در حوزه آموزش و تحقیقات ارائه می‌دهد.

دوره‌های کارشناسی یورک عبارتند از:

علوم، تجارت، حقوق، مهندسی، سلامت، مطالعات، آموزش و پرورش و هنر، رسانه، نمایش و طراحی 

عموما دانشجویان این دانشگاه، از پیشنهادهای شغلی فوق‌العاده‌ای بعد از فارغ‌التحصیلی بهره‌مند می‌گردند.

موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی یورک از 11 دپارتمان و 24 مرکز پژوهشی تشکیل شده و با 280 دانشگاه برتر دنیا مشارکت و همکاری دارد.  

رتبه بندی دانشگاه‌ های کانادا

در ادامه، جدول رتبه بندی دانشگاه‌ های کانادا را در سال 2024 مشاهده می‌نمایید.

رتبه کانادایی رتبه جهانی 2024 دانشگاه استان
1 26 دانشگاه تورنتو انتاریو
2 27 دانشگاه مک گیل  کبک
3 46 دانشگاه بریتیش کلمبیا بریتیش کلمبیا
4 111 دانشگاه مونترال کبک
5 126 دانشگاه آلبرتا آلبرتا
6 140 دانشگاه مک مستر انتاریو  
7 149= دانشگاه واترلو انتاریو
8 170 دانشگاه وسترن انتاریو
9 230 دانشگاه اتاوا انتاریو
10 235 دانشگاه کلگری آلبرتا
11 251-300 دانشگاه لاوال کبک
12 274 دانشگاه منیتوبا منیتوبا
13 315 دانشگاه کوئین انتاریو
15 330 دانشگاه دالهوزی نوا اسکوشیا
16 339 دانشگاه سیمون فریز بریتیش کلمبیا
17 385 دانشگاه ویکتوریا بریتیش کلمبیا
18 414 دانشگاه ساسکاچوان ساسکاچوان
19 427 دانشگاه یورک انتاریو
20 460 دانشگاه گلف انتاریو
21 534 دانشگاه کارلتون انتاریو
22 586 دانشگاه کنکوردیا کبک
24 639 دانشگاه یادبود نیوفاندلند نیوفاندلند و لابرادور
25 586 دانشگاه رایرسون انتاریو
26 914 دانشگاه ویندزور انتاریو
27 951 دانشگاه رجینا ساسکاچوان
28 1054 دانشگاه نیوبرانزویک نیوبرانزویک
29 1182 دانشگاه ویلفرد لوریه بریتیش کلمبیا
30 1223 دانشگاه براک انتاریو

چنانچه مایل به دریافت پذیرش تحصیلی از موسسات آموزش عالی کانادا و ادامه تحصیل در این کشور پهناور و زیبا هستید، کافیست تا از طریق وب‌سایت letsgouni نسبت به رزرو وقت مشاوره اقدام نمایید.