بورسیه تحصیلی چیست؟ چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟ درباره شرایط بورسیه تحصیلی خارج از کشور نیاز به راهنمایی دارید؟ این پُست لتسگو یونی را بخوانید تا به پاسخ این پرسش‌ها برسید و درباره کمک هزینه تحصیل در خارج اطلاعات کاملی را دریافت نمایید.

بورسیه تحصیلی

اگر در راه رسیدن به مراتب تحصیلی بالاتر تلاش میکنید و تصمیم دارید برای پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه خارجی اقدام کنید، احتمالاً بخشی از دغدغه شما گرفتن کمک هزینه تحصیلی خواهید بود، بخصوص اگر تصمیم داشته باشید در کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی تحصیل کنید که هزینه تحصیل در این کشورها بالاست.

قبل از هر چیز بیایید به این پرسش پاسخ دهیم که بورسیه تحصیلی چیست؟

شفاف‌ترین پاسخ به پرسش بورسیه تحصیلی چیست این است که: اگر شما از یک دانشگاه پذیرش گرفتید و به شما کمک هزینه تحصیل داده شد تا خرج کمتری در دانشگاه از جمله برای خرید کتاب‌ها، خوابگاه و سایر امور دانشجویی و تحصیلی داشته باشید، به شما بورس تحصیلی ( کمک هزینه تحصیلی ) داده شده است که البته، کلمه بورسیه به مرور جای بورس تحصیلی جا افتاده است.

بورس تحصیلی

چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟

به طور کلی همه افراد حتی برای تحصیل در کم‌هزینه ترین کشورها از جمله تحصیل در ترکیه نیز مایل به دریافت بورس تحصیلی هستند، اما فقط به افراد کمی کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد. چون منایع مالی هر دانشگاه محدود است و متقاضیان بسیار زیادی وجود دارند. در ادامه متوجه خواهید شد که آیا شرایط بورسیه تحصیلی را دارید یا خیر؟!

انواع بورسیه

این موضوع را به یاد داشته باشید که بورسیه فول فاند به این معنی است که هزینه‌های تحصیلی شما در دانشگاه به طور کامل پوشش داده خواهد شد. حال که با اصطلاح فول فاند آشنا شدید، به معرفی انواع بورسیه میپردازیم و در همین جاست که متوجه خواهید شد که آیا واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیل در خارج از کشور هستید یا خیر؟

2 گروه بورس تحصیلی داریم که اگر در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار بگیرید، بسیار خوش‌شانس خواهید بود!

1- بورسیه‌ای که در برخی از مناطق وجود دارد و به برخی از افراد به خصوص افراد کم توان مالی تعلق می‌گیرد که در این گروه، محبوب‌ترین بورسیه بخصوص برای ایرانیان، بورسیه استانی ایتالیا می‌باشد.

2 - بورسیه‌ای که به افراد با شرایط عالی تحصیلی در برخی رشته‌ها با مدرک زبان بالا تعلق می‌گیرد مانند بورسیه تحصیلی کانادا که طرفداران زیادی دارد اما شرایط سختی برای دریافت آن وجود دارد.

اگر یکی از شرایط بالا را دارید جهت انجام امور بورسیه که از حساسیت بالایی برخوردار است، با لتسگو یونی در تماس باشید، اما اگر در هیچ‌کدام از دسته‌بندی‌های بالا قرار نمی‌گیرید، یعنی هم مایل به تحصیل در ایتالیا نیستید و هم شرایط سخت بورسیه تحصیلی کانادا را ندارید، ناراحت نباشید، همچنان 2 راه حل برای خرج تحصیلی کمتر در خارج از کشور خواهید داشت:

1- تحصیل رایگان در یکی از بهترین کشورهای اروپا یعنی آلمان! بله تحصیل در کشور آلمان رایگان است و فقط کافیست از عهده مخارج زندگی دانشجویی خود بربیایید.

2- تحصیل در کشورهای کم هزینه مانند تحصیل در ترکیه یا برخی از کشورهای آسیایی که در این زمینه نیز میتوانید از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در لتسگو یونی بهره‌مند شوید.

شرایط بورسیه تحصیلی

شرایط بورسیه تحصیلی هر کشور و هر دانشگاه برای پرداخت متفاوت است، در واقع یک سری شرایط عمومی برای همه افراد به عنوان شرایط کمک هزینه تحصیلی عنوان می‌شود اما باز هم بر اساس دانشگاه و کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید ممکن است شرایط سخت‌تری در پیش رو داشته باشید.

اگر تصمیم دارید برای کمک هزینه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنید، برخی از شرایطی که باید داشته باشید عبارتند از:

شما باید در آخرین مدرک تحصیلی، معدل حداقل ۱۶ یا ۱۷ گرفته باشید.

زبان انگلیسی شما در حد قابل قبول با حداقل نمره ۶.۵ یا ۷ از آزمون زبان آیلتس باشید.

حداکثر سن شما برای لیسانس 25 سال و برای مقاطع بالاتر حداکثر 30 سال باشد.

توانایی شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مثل GMAT ،GRE و یا SAT را داشته باشید.

یکی از مهمترین شرایط بورسیه تحصیلی این است که نمرات درخشانی داشته باشید و بتوانید یک رزومه حرفه ای بنویسید. در خصوص نگارش رزرومه نیز میتوانید از کارشناسان لتس گو یونی راهنمایی دریافت کنید. در واقع لتسگو یونی صفر تا صد مهاجرت تحصیلی را برای شما انجام می‌دهد.

از دیگر شرایط بورسیه تحصیلی این است که بتوانید مقالات علمی قابل قبول نگارش نمایید.

مراحل بورسیه تحصیلی

در این قسمت، مراحل دریافت کمک هزینه تحصیل در خارج از کشور را عنوان میکنیم، اولین مرحله از مراحل بورس تحصیلی این است که کشور و دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل انتخاب کنید و سپس برای نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

قبل از اینکه مراحل کمک هزینه تحصیل در خارج را پیش ببرید، بهتر است درباره مدارک بورسیه تحصیلی اطلاع داشته باشید.

مدارک بورسیه تحصیلی

شرایطی را تصور کنید که شما علاقه به حضور در یک دانشگاه خارجی دارید و می‌دانید که این دانشگاه بورس به برخی از دانشجویان ارائه می‌کند.

در این حالت مدارکی که اصولاً از شما میخواهند در دانشگاه مورد نظر ثبت شده است، اگر بورسیه‌ای مانند بورسیه استانی ایتالیا را دریافت می‌کنید برخی از موارد زیر را نیاز خواهید داشت:

- شناسنامه همه اعضای خانواده باید کپی برابر اصل شود و به زبان آن کشور ترجمه رسمی گردد و مهر دادگستری بر آن زده شود.

- مدارک تحصیل پیشین دانشجو باید ترجمه و مهر دادگستری داشته باشد.

- کپی برابر اصل صفحات پاسپورت به همراه مُهر برابر اصل و تائیدیه وزارت دادگستری را داشته باشید.

- مدارکی نیز لازم است که خود دانشگاه عنوان میکند و نسبت به تکمیل و ارسال آن شخص دانشجو باید اقدام نماید.

- مدارک بانکی از جمله گردش حساب و تمکن مالی که باید به زبان کشور مورد نظر ترجمه شوند.

- دارای مدرک زبان معتبر با نمره قابل قبول باشید.

- رزرومه و انگیزه نامه نوشته باشید و آن را ارائه دهید و همچنین گپ تحصیلی نداشته باشید.

- فرم درخواست پذیرش را بصورت ترجمه شده با زبان کشور مقصد داشته باشید.

- هزینه ارزیابی درخواست پذیرش (ادمیشن فی) را پرداخت کرده باشد.

در نهایت در نظر داشته باشید پیش از دلایل اعلام شده توسط دانشگاه، باید تمامی مدارک مورد نیاز را ارسال کنید تا پروسه دریافت کمک هزینه تحصیلی آغاز شود. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در شرکت لتس گو یونی تماس برقرار نمایید.

سخن پایانی

امیدواریم از این پُست مجله Lets go uni استفاده برده باشید و به پاسخ خود را در خصوص بورسیه تحصیلی چیست دریافت کرده باشید و بتوانید مسیر درستی را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب نمایید.

با مراجعه به بخش مجله سایت لتسگو یونی، به اطلاعات بسیار کاملی در خصوص شرایط و هزینه تحصیل در هر کشور دست خواهید یافت.

اگر با توحه به توضیحات گفته شده در خصوص مدارک و شرایط بورسیه تحصیلی ، آمادگی لازم را دارید می‌توانید برای کمک هزینه تحصیلی سال 2022 و 2023 برای دانشگاه مورد نظر خود از طریق شرکت lets go uni اقدام نمایید و وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی رزرو نمایید تا شما را بصورت کامل راهنمایی نماییم.