اگر به دنبال ورود به کالج زبان در مجارستان و یا در جستجوی یک مسیر مطمئن، سریع و ارزان برای مهاجرت به اروپا هستید، با ما در لتسگو یونی همراه باشید. دوره‌های زبان در این کشور به منظور یادگیری انواع زبان‌های بین المللی در تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته (A1 تا C2) ارائه می‌شود. دریافت پذیرش از دانشگاه‌های اروپایی منوط به داشتن مدرک زبان معتبر است و تحصیل دوره زبان در مجارستان بهترین روش برای یافتن کار و ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی است.

کالج زبان در مجارستان

در واقع حضور در این دوره‌ها یک نوع مهاجرت آسان و سریع به قلب اروپا می‌باشد. پروسه صدور ویزا در کشورهای انگلیسی زبان برای شرکت در کالج‌های زبان بسیار سخت و پیچیده است و حتی ممکن است در این میان درخواست متقاضیان رد شود. بنابراین، اگر متقاضیان مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی را نداشته و قصد ادامه تحصیل و یا کار کردن در کشورهای اروپایی خصوصاً کشورهای آلمانی زبان را دارند، یکی از بهترین گزینه ها می‌تواند شرکت در دوره های آموزش زبان در کشور مجارستان باشد.

دوره های ارائه شده در این کشور شامل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و مجاری می شود. پیشنهاد می کنیم مقاله‌ای که در زمینه تحصیل در مجارستان تهیه شده است را مطالعه کنید.

انواع دوره‌های آموزشی

شرکت در کورس‌های آموزشی می‌تواند راهی سریع برای مهاجرت به این کشور باشد. همان طور که گفته شد، در این کشور دوره‌های متنوعی برگزار می‌شود؛ اما دو دوره زبان در این کشور بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. این دوره‌های محبوب به شرح زیر می‌باشند: 
1.    دوره آلمانی
این دوره‌ها مناسب متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس را دارند. آن‌ها امکان شرکت در کلاس‌های مبتدی تا پیشرفته را خواهند داشت. مدت زمان شرکت در این کورس‌ها به طور معمول بین 6 ماه تا یک سال است و به طور کلی، در حدود 1100 ساعت آموزش است. پذیرش در این کلاس‌ها در ماه های سپتامبر، ژانویه و می صورت می‌گیرد. ظرفیت این کلاس‌ها محدود است و بهتر است سریع‌تر جهت اخذ پذیرش اقدام کرد.
2.    دوره انگلیسی
این دوره‌ها پرطرفدارترین دوره‌ها بوده و به آن دسته از متقاضیانی که قصد پذیرش از دانشگاه‌های اروپایی را دارند، پیشنهاد می‌شود. این کورس‌ها در مقایسه با کورس‌های مشابه در کشورهای انگلیسی زبان بسیار ارزان‌تر است. آموزش ارائه شده مطابق با آخرین متدهای استاندارد و به روز دنیا بوده و زیر نظر برترین اساتید می‌باشد. شرط لازم برای حضور در کلاس‌ها شرکت در آزمون تعیین سطح است. به طور معمول، پذیرش در این کلاس‌ها در ماه‌های سپتامبر، ژانویه و می صورت می‌گیرد.

از مزایای مهم حضور در کالج‌های زبان در این کشور می‌توان به امکان برخورداری از تجهیزات آموزشی پیشرفته، امکان یادگیری با شرکت در تور گردشگری اروپا و خدمات سلف سرویس رایگان اشاره کرد. به همین خاطر مهاجرت از طریق کالج زبان یکی از مطمئن‌ترین و بهترین راه های رسیدن به کشور مجارستان است.

شرایط پذیرش در کالج زبان مجارستان

شرایط پذیرش از کالج زبان در مجارستان

کالج‌های زبان این کشور جزو معتبرترین مراکز آموزشی در دنیا هستند و اکثر آن‌ها در پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست واقع شده‌اند. متقاضیان می‌توانند در طول یک سال تحصیلی دو تا سه بار درخواست ورود به این دوره ها را داشته باشند و پس از آن وارد دانشگاه‌های مجارستان شوند. دوره ها معمولاً در ماه سپتامبر یا ژانویه آغاز می‌شوند. افراد بالای 17 سال می‌توانند برای ورود به این دوره‌های درخواست دهند و آن‌ها باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را نیز ارائه دهند. برای اخذ ویزا نیاز به ارائه اثبات تمکن مالی است. شرایط سنی برای هر کدام از کالج‌ها متفاوت است. به طور کلی شرایط سنی برای پذیرش و دریافت ویزا به شرح زیر می‌باشد:
•    دارندگان مدرک دیپلم تا سن 30 سالگی بالاترین شانس را برای دریافت ویزا دارند.
•    دارندگان مدرک کارشناسی تا سن 32 سالگی بالاترین شانس را برای دریافت ویزا دارند.
•    دارندگان مدرک کارشناسی ارشد تا سن 38 سالگی بالاترین شانس را برای دریافت ویزا دارند.

لازم به ذکر است که برای اثبات تمکن مالی نیازی به ارائه گردش حساب نیست و فقط کافیست تا متقاضیان مبلغ 8000 یورو را به مدت یک هفته در حساب شخصی خود داشته باشند. هزینه درخواست ویزا برای شرکت در این کورس ها 70 یورو است که باید به سفارت پرداخت شود.

تحصیل زبان مجاری در کالج‌های زبان کشور مجارستان

این کورس‌های آموزشی تحت عنوان زبان مجاری در کالج‌های این کشور به صورت دوره های یک ساله برگزار می‌شوند و شامل تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته (A1 تا C2) هستند. از خصوصیات بارز این کورس‌های آموزشی می‌توان به آموزش، تدریس و ارزیابی اصول و قواعد در چارچوب مرجع زبان اروپایی مشترک (CEFR) اشاره کرد. لازمه حضور در این کلاس‌ها شرکت در آزمون‌های تعیین سطح است. مدت زمان کلاس‌ها معمولاً 6 هفته و هر جلسه 90 دقیقه می‌باشد.

بهترین کالج های زبان مجارستان

هدف اصلی کالج‌های زبان در این کشور کمک به بهبود و ارتقای مهارت‌های متقاضیان بدون توجه به سطح آکادمیک آن‌هاست. مراکز زیادی در مجارستان وجود دارند که برنامه‌های آموزشی را به علاقمندان ارائه می‌دهند. برخی از بهترین مراکز برای یادگیری کورس های انگلیسی، آلمانی و مجاری به شرح زیر می‌باشند:

•    شورای فرهنگی بریتانیا (British Council Hungary)

این کالج با بیش از 100 کشور در سراسر جهان در زمینه های هنر و فرهنگ و آموزش زبان انگلیسی همکاری دارد. این مرکز از متقاضیان برای یادگیری زبان انگلیسی، دریافت آموزش با کیفیت بالا و کسب مدارک معتبر بین المللی حمایت می‌کند. این مرکز فعالیت خود را از سال 1963 در کشور آغاز کرد.

•    خانه بین المللی (International House language school)

خانه بین المللی که در سال 1953 تأسیس شد، یک شبکه جهانی از 150 آموزشگاه زبان وابسته در بیش از 50 کشور جهان است. همه مدارس IH به طور مستقل تحت مالکیت و مدیریت هستند. مدارس موجود در این شبکه انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و بسیاری از زبان‌های دیگر را آموزش می‌دهند.

•    کالج دونا (Duna College)

دونا یک مرکز بین المللی در بوداپست مجارستان در قلب اروپا است که در سال 2010 تأسیس شد. کالج دونا برای متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک، ایتالیا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و کانادا هستند، برنامه های آموزشی را ارائه می‌دهد. زبان‌های آموزشی شامل انگلیسی، آلمانی و مجاری هستند.

•    موسسه گوته (Goethe Institute Hungary)

این موسسه به متقاضیان کمک می کند آلمانی را یاد بگیرند. موسسه گوته اطلاعاتی در مورد زندگی، فرهنگ و سیاست کشور آلمان ارائه کرده و از این طریق تصویری جامع از این کشور را ارائه می‌کند. موسسه گوته در بوداپست از سال 1988 بر اساس توافق نامه بین دولت‌های مجارستان و آلمان برای ایجاد مراکز فرهنگی و اطلاعاتی در دو کشور فعالیت می‌کند. 

در سیستم آموزشی این کشور، کالج به مراکز خصوصی و نیمه خصوصی گفته می‌شود که به ارائه فعالیت‌های علمی و آموزشی مشغول بوده و بیشتر در زمینه‌های آموزش زبان، مهارت‌های کامپیوتر، مهارت‌های فنی و مهندسی، کلاس‌های آماده سازی آزمون پزشکی و غیره فعالیت دارند. در واقع، حضور در آن ها می‌تواند راهی آسان برای ورود به دانشگاه ها باشد.

هزینه دوره زبان در مجارستان

هزینه تحصیل در دوره زبان در مجارستان

هزینه تحصیل در کالج‌های زبان کشور مجارستان به ازای هر ترم بین 2000 تا 3000 یورو می‌باشد. این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت میان شرایط و امکانات ارائه شده در آن هاست. علاوه بر این، متقاضیان با هزینه های دیگری مانند هزینه های زندگی نیز مواجه خواهند بود. هزینه زندگی می‌تواند بسته به شهر و عادات و سبک زندگی افراد متفاوت باشد. به طور کلی، متوسط هزینه های زندگی در شهر بوداپست با توجه به اجاره مسکن، رفت و آمد، بیمه درمانی و سایر موارد دیگر در ماه بین 500 تا 800 یورو خواهد بود.

ویزای همراه در مجارستان از طریق کالج های زبان

متقاضیانی که قصد ورود به کورس‌های آموزش زبان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا امکان همراهی خانواده برای آن‌ها وجود دارد یا خیر؟ افرادی که متأهل هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند که امکان اخذ ویزای همراه با کورس زبان در کشور مجارستان بسیار دشوار است.

با این وجود، دانشجویانی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های این کشور مشغول به ادامه تحصیل هستند، می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال سن خود درخواست الحاق خانواده را داشته باشند. ذکر این نکته الزامی است که عموماً همراهان اجازه کار در کشور را نخواهند داشت. برای اطلاعات بیشتر پُست ویزای همراه مجارستان را مطالعه نمایید.

اقامت دائم کشور مجارستان از طریق دوره‌های زبان

یکی دیگر از موضوعاتی که هنگام مهاجرت اهمیت دارد، امکان اقامت است. هدف بسیاری از افراد از مهاجرت به مجارستان از این طریق اخذ اقامت دائم و شهروندی است. بنابراین، آن‌ها به دنبال راهی هستند که هر چه سریع‌تر این شرایط را برایشان مهیا کند. ویزای دوره‌های زبان به صورت یک ساله صادر شده و به افراد این امکان را می‌دهد تا یک ماه پس از دریافت ویزا، مجوز اقامت موقت را دریافت کنند.

پس از این مدت دانشجویان باید وارد دانشگاه شده و یا بتوانند یک موقعیت شغلی مناسب پیدا کرده و مشغول به کار شوند. سپس، ویزای افراد تمدید شده و آن‌ها می‌توانند پس از گذشت 5 سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

مزایا و معایب تحصیل دوره‌های زبان در کشور مجارستان

این کشور جزو اتحادیه اروپا و عضو حوزه شینگن است. بدون شک گذراندن کورس‌های آموزشی در مجارستان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی داوطلبان کار و تحصیل در کشورهای اروپایی می‌باشد. تحصیل دوره‌های آموزشی در این کشور با مزیت‌های بی شماری همراه است.

از جمله مهم‌ترین مزایا و معایب شرکت در این کورس ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    نزدیکی به کشورهای اروپای غربی مانند آلمان و اتریش (فاصله بوداپست تا وین با ماشین در حدود 2 ساعت است)
•    شرکت در این کورس ها می‌تواند راهی آسان و سریع برای ورود به دانشگاه باشد
•    وجود هزینه های پایین تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی
•    شانس بالا برای دریافت ویزا
•    امکان افتتاح حساب بانکی در کشور مجارستان
•    امکان سفر آسان و راحت به کشورهای حوزه شینگن
•    امکان تبدیل ویزا به ویزای کاری بدون نیاز به برگشت به کشور مبدأ
•    مالیات بر ارزش افزوده بالاسخت گیری اداره مهاجرت برای صدور ویزای همراه
•    حقوق و درآمد نسبتاً کم

سخن آخر

همان طور که در طول مقاله بارها به آن اشاره شد، تحصیل در کالج زبان مجارستان می‌تواند راهی مطمئن برای کار و تحصیل در کشورهای اروپایی باشد. در این کشور کورس‌های آموزشی متنوعی برگزار می شود که علاقمندان می‌توانند بر اساس نیاز خود در یکی از آن‌ها شرکت کنند. هزینه کلاس‌ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

این کورس‌ها مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا و زیر نظر بهترین اساتید ارائه می‌شوند. هر چند که برای ورود به این دوره‌ها محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است؛ اما بهتر است برای بالا بردن شانس دریافت ویزا حداکثر شرایط سنی اعلام شده از سوی سفارت را در نظر قرار داد.

اکثر کالج های این کشور در پایتخت یعنی شهر بوداپست واقع شده و دارای همکاری‌های بین المللی با سایر موسسات آموزشی هستند. هر چند که سفارت در خصوص صدور ویزای همراه سخت گیری هایی دارد؛ اما متقاضیان متأهل می‌توانند تحت شرایطی خاص درخواست ویزای همراه و الحاق خانواده را داشته باشند.

چنانچه شما عزیزان مشتاق اخذ پذیرش و ورود به این کورس‌ها هستید و نیازمند کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در این رابطه می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا با کارشناسان مجرب مجموعه اعزام دانشجوی lets go uni در ارتباط بوده و از مشاوره تخصصی مهاجرت تحصیلی آن‌ها برخوردار شوید.