زمانی که حرف از مبحث پرمخاطب مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند می‌شود، می‌توان از دو طریق به بررسی و ارزیابی این موضوع پرداخت، اینکه شما والدین فرزندی باشید که به سن قانونی نرسیده و بخواهید برای ویزای دانش آموزی و تحصیل وی در مقاطع راهنمایی و متوسطه خارج از کشور اقدام کنید و یا این که به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل فرزند دانشجو و بالغ خود در خارج از کشور باشید. این در حالی است که دانشجوی متأهل از امکان همراهی همسر و فرزند نیز برخوردار خواهد بود.

معمولاً بعد از فاکتور راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی، مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب مقصد تحصیلی دانش آموز و یا دانشجو بوده و در تصمیم‌گیری نهایی افراد نقش بسزایی دارد.

برای اینکه بتوانید به صورت عینی با مبحث صفر تا صد مهاجرت خانوادگی از طریق فرزند خود در خارج از کشور آشنا شوید و بفهمید که با چه مراحل و گزینه‌هایی برای مهاجرت کم‌ دردسر و بلند مدت خانوادگی روبرو هستید، با ما در ادامه این مطلب لتسگو یونی همراه شوید.

مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند

مهاجرت از طریق تحصیل فرزند به کانادا

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی Canada.ca، در اغلب استان‌های این کشور به افراد زیر 18 و 19 سال minor child گفته می‌شود و متقاضیان مهاجرت تحصیلی بزرگتر جزو افراد بزرگسال به شمار می‌روند.

در استان‌های آلبرتا، منیتوبا، انتاریو، جزیره پرینس ادوارد، کبک و ساسکاچوان 18 سالگی را سن بلوغ و بزرگسالی دانسته و استان‌های بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، قلمروهای شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان سن 19 سالگی را به عنوان مقطع و بازه بزرگسالی محسوب می‌کنند.

یعنی در صورتی که به فرض فرزند شما 14 ساله باشد، یک متقاضی minor بوده و باید برای ویزای دانش آموزی مقاطع راهنمایی و متوسطه این کشور اقدام کند. این در حالی است که برای مهاجرت تحصیلی فرزند زیر 17 سال شما به کشور کانادا، داشتن شرایط زیر الزامی خواهد بود:

  • دارای یک قیم قانونی و یا به اصطلاح کاستودین در کشور کانادا باشند (یک فرد مقیم و یا شهروند کانادایی که به خوبی با قوانین این کشور آشنا بوده و دارای شرایط مالی پایدار است)
  • یا از طریق ویزای همراه دانش آموزی کانادا از همراهی والدین و یا سرپرست قانونی در کنار خود در این کشور برخوردار شوند

عموماً چنانچه دوره آموزشی فرد کمتر از 6 ماه باشد، باید برای ویزای توریستی این کشور اقدام شود و نیازی به دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی نیست، اما برای دوره‌های تحصیلی بالای 6 ماه در کانادا، دانش آموز ملزم به ثبت نام در مدارس دولتی و یا خصوصی این کشور بوده و باید یک ویزای دانش آموزی بلند مدت دریافت کند.

به بیانی دیگر، والدین فرزند باید مدرسه مورد نظر خود در کانادا را انتخاب کرده و با ارسال اینترنتی مدارک درخواستی (از جمله ریزنمرات، ترجمه تمامی مدارک تحصیلی، معدل، مدارک هویتی و غیره)، نامه پذیرش آن مدرسه را دریافت کنند. تنها در صورت دریافت نامه پذیرش (همان دعوتنامه تحصیلی فرزند) امکان اپلای ویزای دانش آموزی کانادا وجود دارد.

اما از آنجایی که فرزند خردسال و یا نوجوان دارای استقلال کامل نبوده، از مسکن و درآمد مجزا برخوردار نیست، نیاز به پشتیبانی و مراقبت دارد و نمی‌تواند به تنهایی به تحصیل در کشوری بپردازد، امکان اپلای همزمان ویزای همراه دانش آموزی برای والد کودک وجود دارد.  

یعنی مادر و یا پدر فرزند امکان اپلای برای ویزای همراه دانش آموزی را داشته و می‌تواند مادامی که فرزند در حال تحصیل در مدارس کشور کانادا است، در کنار وی حضور داشته و زندگی کند. اگر مایل هستید تا مهاجرت از طریق تحصیل فرزند خود در کشور کانادا را تجربه کنید، می‌توانید به طور همزمان در هنگام درخواست ویزای دانش آموزی فرزند، برای ویزای همراه اپلای کرده و منتظر تصمیم‌گیری سفارت کانادا باشید.

البته در صورتی که یکی از شرایط زیر وجود داشته باشد، فرزند شما تنها ملزم به داشتن پذیرش مدرسه (دعوتنامه) بوده و می‌تواند بدون ویزای تحصیلی به تحصیل در این کشور بپردازد:

  • یکی از والدین دانش آموز شهروند کانادایی و یا مقیم دائم باشد
  • یکی از والدین دارای مجوز تحصیل و یا کار در این کشور باشد
  • هیچ یک از والدین دانش آموز در کانادا حضور نداشته باشند

باید به این نکته توجه داشته باشید که والد همراه دانش آموز اجازه کار در کشور کانادا را ندارد. در حالت دوم، در صورتی که فرزند بزرگسال و در مقطع دانشگاه مشغول به تحصیل در کشور کانادا باشد، امکان همراهی همسر و فرزند وی در این کشور وجود داشته و والدین تنها‌ می‌توانند برای بازدید موقتی از فرزند خود ویزای توریستی دریافت کنند.

یعنی اگر به دنبال مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند دانشجوی خود در کانادا هستید، باید منتظر بمانید که وی فارغ التحصیل شده، یک کار تمام وقت در کانادا پیدا کند و کارت اقامت PR این کشور را دریافت نماید و با قرارگیری در شرایط پایدار و مستقل مالی این کشور، نسبت به دعوت و اسپانسرشیپ خانوادگی شما اقدام نماید.

چنانچه سوالی در رابطه با این نوع از مهاجرت دارید و کماکان دارای ابهام هستید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان ما در لتسگو یونی استفاده کنید.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل فرزند

چنانچه به دنبال مهاجرت خانوادگی از طریق فرزند خود در مدارس کشور آمریکا باشید، باید به شما بگوییم که این کشور سختگیری زیادی بر سر این مسئله داشته و اغلب اجازه تحصیل فرزند شما در این کشور را به واسطه داشتن قیم و سرپرست قانونی در آمریکا و تضمین داشتن حمایت کامل و سرپناه می‌دهد یا اینکه والدین دانش آموز هزینه بالایی را پرداخت کرده و وی را یک مدرسه خصوصی و شبانه روزی در این کشور ثبت نام کنند.

به طور کلی، شما امکان بازدید از فرزند خود در آمریکا را از طریق ویزای توریستی دارید، اما شرایط برای دریافت ویزای همراه بسیار سخت و چالش برانگیز بوده و در اغلب اوقات با این درخواست مخالفت می‌شود.

از جانبی دیگر، ویزای تحصیلی در کشور آمریکا با دو تایپ F و M شناخته می‌شود. ویزای تایپ F دارای دو نوع F1 و F2 است و برای تحصیل دانشگاهی و یا دوره‌های زبان بلندمدت به کار می‌رود. این در حالی است که ویزای تایپ F2 برای ویزای همراه همسر و فرزند وابسته و غیرمتاهل دانشجو در کشور آمریکا است.

ویزای تایپ M هم دارای کارکردی مشابه برای متقاضیان دوره‌های آموزشی غیرآکادمیک و فنی و حرفه ای در این کشور است که M1 برای متقاضی اصلی و M2 برای همسر و فرزندان وابسته وی خواهد بود.

در حقیقت، اجازه همراهی اعضای خانواده با فرزند دانش آموز در کشور آمریکا، خصوصاً به خانواده‌های آسیایی داده نمی‌شود، این تصمیم به خاطر جلوگیری از اقامت دائم دانش آموز و اعضای خانواده پس از فارغ التحصیلی فرد گرفته می‌شود. اما برای دانشجوی قانونی شرایط همراهی همسر و فرزند در این کشور وجود داشته و تا پایان زمان فارغ‌التحصیلی منعی وجود ندارد.

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل فرزند

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل فرزند

اکنون نوبت به بررسی یکی دیگر از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی یعنی کشور با کیفیت و پیشرفته استرالیا رسیده است. طبق اطلاعات ارائه شده در وبسایت رسمی اداره شهروندی و مهاجرت کشور استرالیا، ویزای تحصیلی این کشور با نام ساب کلاس 500 شناخته می‌شود که دارای اعتبار حداکثر 5 سال بوده و قابل تمدید نیست،البته چنانچه فرزند متقاضی بین 1 تا 4 سال سن داشته باشد، این ویزا با حداکثر اعتبار 3 ساله صادر می‌شود.

چنانچه فرزند شما 18 ساله یا بیشتر باشد، یک فرد بالغ محسوب شده و تنها اجازه مهاجرت خانوادگی به همسر و فرزندان زیر 18 سال وی داده می‌شود. یعنی والدین دانشجو تنها اجازه دریافت ویزای توریستی برای بازدید از فرزندشان را در خلال تحصیل داشته و نمی‌توانند برای مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند خود در کشور استرالیا اقدام کنند.

برای متقاضیان تحصیل زیر 18 سال در کشور استرالیا، امکان ثبت نام فرزند در مدارس خصوصی و شبانه روزی وجود دارد، امکان استفاده از گزینه سرپرست و قیم قانونی در استرالیا (شهروند و یا مقیم دائم) وجود داشته و یا والدین می‌توانند از گزینه متداول ویزای ساب کلاس 590 این کشور استفاده کنند.

یعنی اگر مایل هستید تا مهاجرت خانوادگی از این طریق را در استرالیا تجربه کنید، می‌توانید برای ویزای ساب student guardian ساب کلاس 590 این کشور در راستای اپلای ویزای دانش آموزی ساب کلاس 500 اقدام کنید.

این ویزا شرایط زیر را برای والد فراهم خواهد کرد:

  • مهاجرت به استرالیا برای ارائه مراقبت و پشتیبانی از دانش آموز زیر 18 سال (ویا متقاضی دارای شرایط خاص بزرگتر)
  • مراقبت از بیش از یک دانش آموز بین‌المللی در استرالیا
  • تحصیل دوره فشرده زبان انگلیسی دانشجویان خارج از کشور(ELICOS) برای کمتر از 20 ساعت در هفته و یا شرکت در سایر دوره‌های آموزشی کمتر از 3 ماهه در کشور استرالیا

لازم به ذکر است که با مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند در استرالیا، اجازه کار به والد همراه داده نمی‌شود.

مدت اعتبار ویزای همراه دانش آموزی استرالیا به اعتبار ویزای متقاضی اصلی بستگی داشته و والد همراه مادامی که دانش آموز در حال تحصیل در مدارس استرالیایی است و یا سن وی به 18 سال نرسیده است، امکان همراهی، مراقبت و پشتیبانی از وی را در این کشور دارد. در صورت پایان اعتبار این ویزا، امکان دریافت مجدد ویزای گاردین برای متقاضی واجد شرایط وجود دارد.

در مقوله مهاجرت خانوادگی در استرالیا باید به این نکته توجه کنید که به عنوان سرپرست و قیم دانش آموز، اجازه آوردن فرزند زیر 6 سال خود را به کشور استرالیا ندارید، یعنی اگر دارای فرزندی در حال تحصیل در استرالیا باشید، می‌توانید برای ویزای ساب کلاس 590 و همراهی وی در این کشور اقدام کنید، اما در صورت داشتن فرزند زیر 6 سال به طور همزمان، اجازه اضافه کردن آن را به پرونده ویزا نداشته و نمی‌توانید به همراه خود به کشور استرالیا بیاورید،مگر اینکه فرزند شما بیشتر از 6 سال سن داشته باشد که در این صورت باید برای ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 وی به صورت جداگانه اقدام شود.

عموماً هر کشوری دارای شرایط و قوانین خاصی برای مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند بوده و نمی‌توان نسخه واحدی برای تمامی آنها پیچید، این پروسه در برخی از کشورها پیچیده و سخت بوده و دارای جزئیات فراوان است، بر همین اساس، اغلب متقاضیان کم تجربه با سختی‌های فراوان و عدم موفقیت برای همراهی فرزند خود روبرو شده و نمی‌دانند که چگونه با این مسائل روبرو شوند.

از این رو، اگر مایل به مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه لتسگو یونی در این رابطه استفاده کرده و با اطمینان بیشتری در این مسیر قدم بگذارید.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل فرزندان

همان طور که در مطلب ویزای همراه دانشجویی آلمان به این موضوع اشاره کردیم، این مجوز تحصیلی مناسب همسر و فرزندان زیر 18 ساله و وابسته دانشجوی در حال تحصیل در کشور آلمان است. در صورتی که دانشجوی بزرگسال و بین‌المللی در آلمان، قصد دعوت والدین خود به این کشور و تحقق مهاجرت خانوادگی از این طریق را داشته باشد، وجود شرایط زیر برای این منظور الزامی خواهد بود:

  • والدین دانشجو باید دارای سن بالایی بوده و نیاز به مراقبت مستمر دانشجو داشته باشند
  • دانشجوی بین‌المللی در آلمان از حداقل اجازه اقامت یک ساله در این کشور برخوردار باشد
  • همسر و فرزندان دانشجو باید به ترتیب دارای حداقل سطح زبان A1 در CEFR و سطح C1 زبان آلمانی باشند
  • دانشجو و یا والدین وی از تمکن مالی مناسبی برای پوشش هزینه‌های اقامت و زندگی در این کشور برخوردار باشند
  • دانشجو از محل زندگی مناسب و ثابتی برای دعوت اعضای خانواده (والدین، همسر و فرزندان) در این کشور بهره‌مند باشد

تنها در صورتی که فرزند minor و زیر 18 سال در حال تحصیل در کشور آلمان، نیاز به پشتیبانی و مراقبت خانوادگی داشته باشد، والد وی امکان مهاجرت خانوادگی و دریافت ویزای همراه این کشور را خواهد داشت.

در نقطه مقابل، اگر در حال تحصیل در آلمان باشید و قصد دعوت فرزند خود به این کشور را داشته باشید، فرزند و همسر شما نباید در یک خانه و خانواده مجزا در آلمان به زندگی مشغول شوند. در واقع، ویزای همراه تنها در صورتی صادر می‌شود که همگی به عنوان یک خانواده در کنار یکدیگر و در یک خانه زندگی کنید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل فرزند

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل فرزند

در ادامه مبحث صفر تا صد مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند نوبت به یکی دیگر از مقاصد محبوب تحصیلی دنیا یعنی کشور ایتالیا می‌رسد. از جنبه دانشجویی اگر بخواهیم در مورد ویزای همراه ایتالیا برای افراد متاهل صحبت کنیم باید بگوییم که دانشجوی بالای 18 سال و متاهل در کشور ایتالیا امکان استفاده از همراهی همسر و فرزند وابسته زیر 18 سال خود را از طریق ویزای family و همراه دارد.

این در حالی است که امکان همراهی والدین بالای 65 سال دانشجو نیز در کشور ایتالیا وجود دارد(البته این در صورتی است که والدین به دانشجو وابسته بوده و دارای فرزند دیگری برای مراقبت و نگهداری از آنها در کشور مبدا نباشند).

یکی از شروط اصلی همراهی اعضای خانواده و مهاجرت خانوادگی این است که فرد دانشجو در کشور ایتالیا از تمکن و شرایط مالی مناسبی معادل حداقل درآمد 6 هزار یورو در سال برخوردار باشد و یا اینکه والدین همراه دارای شرایط مالی مناسبی بوده و خود توانایی پوشش هزینه‌های زندگی در این کشور را به همراه دانشجو داشته باشند. با اضافه شدن هر عضو خانواده واجد شرایط، 50 درصد از این مقدار به میزان تمکن مالی سالانه شما اضافه خواهد شد. یعنی در صورت همراهی همسر و فرزند و یا پدر و مادر در ایتالیا، شما نیاز به اثبات تمکن مالی سالانه 11.700 یورویی خواهید داشت.

در کنار این مورد، داشتن قرارداد و اجاره نامه قانونی مسکن در این کشور برای استفاده از ویزای خانوادگی بسیار مهم بوده و خانه فرد باید از متراژ مناسب برای پذیرایی از افراد بیشتر برخوردار باشد. یعنی حداقل متراژ تعیین شده برای دو نفر در این کشور 45 مترمربع و یک خواب است. یعنی در صورتی که یک دانشجوی متاهل باشید و برای همراهی همسر در ایتالیا اقدام کنید، باید حداقل از این متراژ خانه و ملک مسکونی در این کشور برخوردار باشید.

در صورتی که با استفاده از گزینه ویزا و مهاجرت خانوادگی، تعداد اعضای همراه ودانشجو به 3 نفر، 4 یا 5 نفر برسد، علاوه بر موضوع تمکن مالی سالانه، متراژ مجاز خانه به ترتیب 55 متر برای 3 نفر، 60 متر برای 4 نفر و 65 متر برای 5 نفر ساکن در این کشور خواهد بود.

اما بنابر آمار وب سایت Italy-vms، چنانچه یک متقاضی خارجی با کمتر از 14 سال سن قصد تحصیل در مدارس کشور ایتالیا را داشته باشد، شرایط استفاده از مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل وجود داشته و تنها می‌تواند با همراهی دو والد خود، یکی از والدین، پدربزرگ و یا مادربزرگ و یا یک شخص ثالث قانونی به کشور ایتالیا سفر کرده و به تحصیل مشغول شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند در ایتالیا از مشاوره تخصصی لتس گو یونی در این زمینه استفاده کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل فرزند

در اغلب وب سایت‌های و منابع اینترنتی تنها از یک جنبه به ویزای همراه مجارستان 2022 پرداخته شده و در آن دانشجوی واجد شرایط بین‌المللی این امکان را دارد که از همان ماه اول صدور ویزای تحصیلی خود، از همراهی همسر و فرزندان وابسته زیر 21سال خود در این کشور برخوردار شود.

البته چنانچه والدین دانشجو نیز دارای شرایط وابستگی و نیاز به مراقبت بوده و فرزند دیگری در کشور مبدا نداشته باشند، امکان مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند برای ایشان نیز وجود دارد و والدین می‌توانند تا پایان زمان تحصیل و فارغ التحصیلی دانشجو در مجارستان حضور داشته باشیند.

در این حالت، اثبات داشتن تمکن مالی کافی و محل اقامت مناسب برای اسکان اعضای همراه دانشجو بسیار مهم بوده و از اهمیت بالایی برای موافقت با درخواست ویزای همراه مجارستان برخوردار است.

در صورتی که متقاضی اصلی زیر 18 سال باشد یک فرد minor محسوب می‌شود که نیاز به مراقبت و سرپرستی یکی از والدین خود را در هنگام تحصیل داشته و نمی‌تواند به طور مستقل و بدون قیم و سرپرست در کشور مجارستان زندگی و تحصیل کند.

در این حالت، والد می‌تواند بعد از دریافت نامه پذیرش از مدرسه، به طور همزمان برای ویزای دانش آموزی فرزند و ویزای همراه خود از کنسولگری مجارستان درخواست دهد. البته همانند اغلب ویزاهای همراه در دنیا اجازه کار به والد دانش آموز در مجارستان داده نمی‌شود.

برهمین اساس، می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که این روش مهاجرت خانوادگی پروسه چندان آسانی نداشته و از شرایط و قوانین مختلفی برخوردار است. این در حالی است که در اغلب موارد امکان تبدیل ویزا و دریافت مجوز کار وجود نداشته و شما تنها مجاز به مراقبت و سرپرستی از فرزند در حال تحصیل خود در خارج از کشور هستید. بر همین اساس، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اقدام برای مهاجرت خانوادگی از طریق تحصیل فرزند، در این مورد به خوبی تحقیق کرده و از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.