اقامت از طریق تحصیل فرزند در کانادا یکی از مطمئن‌ترین راه هایی است که بسیاری از متقاضیان زندگی در این کشور از طریق آن اقدام می‌کنند. کشور کانادا دارای بهترین سیستم آموزشی در کل دنیا است و ورود به مدارس آن می‌تواند راهی برای ورود درون معتبرترین دانشگاه‌های جهان و ادامه تحصیل تا مقاطع عالیه باشد.

اقامت کشور کانادا همواره مورد توجه ایرانیان بوده است و برنامه‌های تحصیلی مختلفی برای دانش آموزان بر اساس پایه تحصیلی آن‌ها وجود دارد. سیستم آموزشی کانادا در سطح بالایی قرار دارد و با مزایای ویژه‌ای نیز همراه می‌باشد. تمامی معلمان کشور دارای تحصیلات عالیه بوده و می‌کوشند تا با ایجاد محیطی صمیمی و خلاق به آموزش بپردازند. با ما در لتسگو یونی همراه باشید تا با شرایط اقامت کانادا و تحصیل فرزند بیشتر آشنا شوید.

شرایط اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

بهتر است والدین پیش از تصمیم به مهاجرت، اپلای مدارس کانادا و اقامت با تمام شرایط و قوانین کشور آشنا باشند. کانادا به خانواده اهمیت زیادی داده و می‌داند که همراهی و اقامت خانواده برای دانش آموزان تا چه اندازه مهم است و آن‌ها را از مشکلات احتمالی که ممکن است حین اقامت داخل یک کشور جدید به وجود بیاید، محافظت می‌کند. در همین راستا، اقدام به ارائه ویزای توریستی و ویزای همراه والدین برای آن دسته والدینی کرده است که قصد اقامت کانادا و تحصیل فرزند را دارند.  

فرزندان 7 تا 18 سال می‌توانند درون بهترین مدارس کانادا تحصیل کنند. باید مدنظر داشت که اولین مرحله اقامت کانادا و تحصیل فرزند انتخاب یک مدرسه مناسب می‌باشد. لازم است این نکته را مد نظر قرار داد که درخواست همزمان ویزای والدین و ویزای دانش آموزی ممکن است احتمال ریجکت شدن ویزای همراه والدین را افزایش دهد و نتوانند کنار فرزندان خود اقامت داشته باشند و در نتیجه بهتر است که درخواست ویزای همراهی و اقامت آن‌ها بعد اخذ ویزای دانش آموزی ارائه شود.

مدارک لازم برای اقامت والدین در کانادا

والدینی که قصد اقامت کانادا و تحصیل فرزند را دارند باید ابتدا از یک مدرسه برای فرزند خود پذیرش بگیرند و سپس اقدام به اخذ ویزای دانش آموزی کنند. از جمله مدارکی که آن‌ها باید به سفارت ارائه داده تا بتوانند هنگام تحصیل در کنار فرزندان خود باشند به شرح زیر است:
•    گواهی اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و فرزند هنگام اقامت
•    رسید پرداخت هزینه تحصیل مدرسه
•    گواهی سلامت پزشکی
•    کارنامه تحصیلی فرزندان همراه با مهر مدرسه و ترجمه رسمی
•    پاسپورت معتبر و ترجمه صفحات شناسنامه
•    اطلاعات و مشخصات دقیق والدین

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

انواع مدرسه در کشور کانادا

مدارس کشور کانادا فرصتی بی‌نظیر را برای ادامه تحصیل درون دانشگاه‌های مطرح دنیا در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. مدارس دولتی، خصوصی و شبانه روزی کشور آماده پذیرای دانش آموزان خارجی هستند. کشور کانادا بهترین عملکرد را در زمینه رشد و تحصیل دانش آموزان دارد و چندان مهم نیست که متقاضیان در کدام مدرسه کشور به تحصیل مشغول هستند؛ زیرا سطح کیفی تمامی آن‌ها بالاست. با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که تحصیل داخل مدارس کشور کانادا یکی از بهترین روش‌های موجود برای اقامت در کشور کانادا است. 

•    مدارس دولتی

بودجه این مدارس توسط دولت فدرال تأمین می‌شود. دانش آموزان خارجی که قصد تحصیل داخل این نوع مدرسه را دارند موظف به پرداخت شهریه می‌باشند. گران قیمت‌ترین محله ها در تمامی استان‌های کشور کانادا آن‌هایی هستند که مدارس مشهور و معتبر دولتی در آن واقع شده باشد. 

•    مدارس خصوصی

مدارس خصوصی نوعی دیگر از مدرسه‌های روزانه بوده و از نظر ساختار و سیستم آموزشی با مدرسه‌های دولتی تفاوت هایی دارند. والدین دانش آموزان بین المللی خصوصاً آن‌هایی که قصد ثبت نام فرزندان و تحصیل در دبیرستان‌های کانادا را دارند، می‌توانند درون این نوع مدرسه ثبت نام کنند. 

ویزای همراه برای اقامت در کانادا و تحصیل فرزند

یکی از دغدغه‌های والدین برای تحصیل فرزند زیر سن قانونی (زیر 18 سال سن) امکان همراهی و اقامت آن‌ها است. خوشبختانه، دولت کانادا شرایطی را برای همراهی و اقامت والدین دانش آموزان بین المللی فراهم کرده است. ویزای همراه یا گاردین به والدینی اعطا می‌شود که فرزندان آن‌ها زیر 18 سال سن داشته و قصد تحصیل درون کشور کانادا را دارند. والدین این دانش آموزان می‌توانند با کمک این ویزا در کنار فرزندان خود داخل خاک کشور کانادا اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای گاردین شامل نامه پذیرش فرزند، تکمیل فرم تقاضای ویزا، تمکن مالی و گردش حساب می‌شود. چنان چه والدین موفق به یافتن شغلی مناسب شوند و یک کافرما به آن‌ها پیشنهاد کاری دهد، می‌توانند گاردین را به ویزای کاری تغییر دهند.

هزینه اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

پروسه مهاجرت به کشور کانادا و اقامت طبق روش تحصیل فرزندان اندکی سخت و پیچیده است. اقامت از طریق تحصیل فرزند برای تک تک اعضای خانواده هزینه‌بردار خواهد بود. هزینه های تحصیل داخل مدارس دولتی به ازای هر دانش آموز خارجی به صورت تقریبی معادل 14،000 تا 18،000 دلار در سال و برای مدارس خصوصی می‌تواند تا مبلغی حدوداً 50 هزار دلار کانادایی سالانه باشد. علاوه بر این، والدین باید هر ماه مبلغی را بابت هزینه‌های زندگی در نظر بگیرند. هزینه های زندگی به ازای یک خانواده چهار نفره ماهیانه 3،198.04 بدون اجاره مسکن می‌باشد.

اقامت والدین در کانادا از طریق تحصیل فرزند

بهترین شهرها برای اقامت خانواده در کانادا از طریق تحصیل فرزند

تمام استان‌های کشور دارای امنیت بالایی بوده و از کیفیت زندگی مطلوبی برخوردار هستند. این موضوع یکی از مهم‌ترین عواملی است که خانواده ها هنگام اقامت و تحصیل فرزندان به آن توجه می‌کنند. بهترین شهرهایی که می‌توان به عنوان مقصد مهاجرتی و همچنین اقامت در نظر گرفت شامل کبک، اتاوا، مونترال، تورنتو و ونکوور می‌باشند. برخی از معتبرترین دانشگاه‌ها نیز درون این شهرها استقرار دارند و می‌توان پس از اتمام تحصیل درون مدارس وارد هر کدام از آن‌ها شد و به ادامه تحصیل پرداخت.

مزایای اقامت کانادا و تحصیل فرزند

افرادی که به دنبال تحصیل درون کشور کانادا هستند نه تنها مهارت‌های مختلفی را برای وارد شدن به بازارهای کار به دست خواهند آورد؛ بلکه می‌توانند اقامت دائم و شهروندی را نیز به دست بیاورند. برخی از مزایای اقامت کانادا و تحصیل فرزندان به شرح زیر می‌باشد:
•    مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل نسبت به کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا
•    برخورداری از امنیت اقتصادی و اجتماعی بالا
•    تسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی
•    کسب اقامت دائم و شهروندی
•    فرصت اشتغال پس از فارغ التحصیلی

سخن آخر

همان طور که طی مقاله به آن اشاره شد، یکی از راه‌های مهاجرت و اقامت کانادا و تحصیل فرزند است. آموزش فرزندان در این کشور پیشرفته آرزوی بسیاری از والدین می‌باشد؛ چرا که می‌تواند آینده خوبی را برای عزیزان آن‌ها رقم بزند. اگر شما والدین عزیز قصد اقامت و تحصیل فرزندان داخل این کشور را داشته و نیازمند مشاوره‌ تخصصی مهاجرت هستید، می‌توانید با کارشناسان زبده و باتجربه مجموعه اعزام دانشجوی لتسگویونی در ارتباط بوده و آینده فرزندان خود را تضمین کنید.