اخذ ویزای همراه ایتالیا برای افراد متأهل یکی از روش‌های مهاجرت دانشجویی به همراه همسر به این کشور است. با ما در این پُست همراه باشید تا از شرایط و هزینه مطلع شوید. این کشور اروپایی یکی از قدرتمندترین کشورها از لحاظ تولید ناخالص داخلی است و و هزینه‌های کم زندگی باعث شده تا هر ساله افراد زیادی قصد مهاجرت به آن را داشته باشند.

شاید عمده‌ترین دلیل برای مهاجرت بسیاری از متقاضیان به ایتالیا مسئله اقتصادی آن باشد. دانشگاه‌های این کشور دارای اعتبار بالایی در سطح جهانی هستند که این موضوع خود دلیلی برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. کشور ایتالیا بیش از 60 میلیون نفر جمعیت داشته و جزو بزرگ‌ترین کشورهای اروپا است.

اخذ ویزای همراه ایتالیا از طریق روش‌هایی مانند کار، سرمایه گذاری و تحصیلی امکان پذیر است. با ما در طول این مقاله همراه باشید تا به بررسی هر کدام از این روش‌ها بپردازیم.

شرایط دریافت ویزای همراه ایتالیا برای افراد متأهل

یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیانی که قصد ورود و اقامت در خاک این کشور را دارند، امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده است. ویزای همراه یا همان ویزای خانوادگی یکی از انواع ویزاهای اقامت بلند مدت (نوع D) است و به دارندگان آن اجازه اقامت بیشتر از 3 ماه را می‌دهد. جهت درخواست متقاضی اصلی باید دارای تأییدیه ورود به خاک کشور (nulla osta) باشد و این تأییدیه باید کمتر از 6 ماه توسط اداره مهاجرت ایتالیا صادر شده باشد.

یکی از شروط اصلی برای درخواست همراهی خانواده آن است که همسر، فرزندان و یا والدین متقاضی نباید شهروند و یا تبعه سایر کشورهای اروپایی باشد. متقاضی باید بتواند اثبات کند که حداقل درآمد سالیانه وی نزدیک به 6000 هزار یورو است و البته به ازای هر عضو از خانواده مبلغی به آن اضافه خواهد شد.

خانه‌ای که به عنوان محل اقامت اعلام می‌شود باید مطابق با قوانین باشد و قرارداد مسکن در AGENZIA DELLE ENTARTE ثبت شود. طبق قوانین اعلام شده، متراژ خانه برای دو نفر حداقل 45 متر مربع و یک خواب است. هر چه تعداد افراد افزایش یابد بر متراژ خانه نیز افزوده خواهد شد.

مدارک لازم

همان طور که به آن اشاره شد، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد و معمولاً متقاضیان تمایل دارند تا اعضای خانواده را در کشور جدید در کنار خود داشته باشند. برای دریافت ویزای همراه ایتالیا برای افراد متأهل نیاز به ارائه مدارک خاصی است که به شرح زیر می‌باشند:

•    تکمیل فرم درخواست
•    گواهی اثبات تمکن مالی جهت تأمین هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده
•    گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه
•    مدارک شناسایی همراهان
•    سند ازدواج
•    عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید
•    رسید پرداخت هزینه درخواست
•    انگیزه نامه
•    مجوز اقامت متقاضی اصلی
•    آدرس محل اقامت در کشور مقصد

ویزای همراه برای افراد متأهل

ویزای همراه ایتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی از انواع روش‌هایی است که متقاضیان زیادی خصوصاً از کشور ایران به دنبال آن هستند. با توجه به وجود دانشگاه‌های معتبر و هزینه های تحصیل مقرون به صرفه، می‌توان گفت که کشور ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. افراد متأهل تمایل دارند و در تلاشند تا همسر و فرزندان خود را در حین تحصیل در ایتالیا در کنار خود داشته باشند. آن‌ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که اخذ ویزای همراه از این طریق با سخت گیری های زیادی همراه بوده و معمولاً تعداد انگشت شماری موفق به دریافت آن از سوی سفارت می‌شوند. 

هنگامی که فرد متقاضی اجازه اقامت تحصلی خود را دریافت کرد، می‌تواند برای اعضای خانواده خود دعوت نامه ارسال کرده و درخواست همراهی را داشته باشد. همان طور که به آن اشاره شد، شرایط محل زندگی و تمکن مالی بسیار حائز اهمیت است. از این رو فرد باید منزلی با متراژ مشخص و تعداد اتاق خواب کافی اجاره کند.

در ابتدا افراد خانواده به صورت توریستی وارد کشور شده و سپس درخواست پرمسو یا همان کارت اقامت می کنند. باید به خاطر داشت که از طریق ویزای تحصیلی نمی‌توان اقامت دائم دریافت کرد و متقاضی باید پس از فارغ التحصیلی آن را به ویزای کاری و سرمایه گذاری تغییر دهد.

ویزای همراه ایتالیا از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های رایج برای مهاجرت به این کشور اروپایی، مهاجرت از طریق کار است. روند اقتصادی ایتالیا بسیار چشمگیر بوده و جزو کشورهای برتر صنعتی در دنیا است. متقاضیان خارجی و بین المللی برای شروع به کار کردن در این کشور نیازمند داشتن دعوت نامه کاری یا همان جاب آفر از سوی یک کارفرما و یا موسسه معتبر در کشور می‌باشند. آن ها می‌توانند از طریق سایت های کاریابی، موسسات و روزنامه های محلی آگهی های استخدام را بررسی کرده و بهترین گزینه موجود را انتخاب کنند.

متقاضیانی که موفق به یافتن کار شوند، مجوز اقامت یک ساله دریافت کرده و از طریق آن خواهند توانست تا درخواست الحاق خانواده را داشته باشند. در برخی موارد امکان همراهی خانواده با متقاضی اصلی به صورت همزمان وجود ندارد و در این صورت وی باید پس از اقامت در کشور ایتالیا اقدامات لازم را برای پیوست خانوادگی انجام دهد.

باید دقت کرد که کارگران فصلی که ویزای کاری آن ها کمتر از مدت یک سال باشد، امکان دریافت اجازه پیوست خانوادگی را ندارند.

برای اخذ این ویزای همراهی از این روش نیاز به ارائه مدارک خاصی است که به شرح زیر می‌باشد:

•    گواهی اثبات تمکن مالی (برای تأمین هزینه‌های زندگی در طول مدت اقامت)
•    اجاره نامه معتبر (اجاره ملکی متناسب با شرایط ذکر شده توسط دولت)
•    سند ازدواج ترجمه شده به ایتالیایی
•    شناسنامه فرزندان
•    گواهی عدم سابقه کیفری
•    دعوت نامه از سوی کارفرمای معتبر
•    رسید پرداخت هزینه درخواست

افراد می‌توانند پس از گذشت 5 سال کار و پرداخت مالیات درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و شهروندی را داشته باشند. اگر مشتاق آگاهی از این مطلب هستید که بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی کدام‌اند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ای که در این رابطه تهیه و تنظیم شده است را مطالعه کنید.

روش های اخذ ویزای همراه در ایتالیا

ویزای همراه ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

این کشور جدیداً برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که قصد سرمایه گذاری در ایتالیا را دارند، روش‌های ویژه ای ارائه داده است. این روش‌ها شامل سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، خرید ملک و سایر موارد دیگر می‌باشد. مهم‌ترین مزیتی که سرمایه گذاری در این کشور دارد، امکان دریافت گلدن ویزا (ویزای طلایی) است. Golden Visa در ابتدا برای دو سال صادر خواهد شد و چنان چه افراد شرایط لازم را برآورده کرده باشند برای سه سال دیگر تمدید می‌شود.

از این روش فرد متقاضی می‌تواند همسر، فرزندان زیر 18 سال و البته والدین وابسته بالای 65 سال سن را در کنار خود داشته باشد. 

هزینه های زندگی در ایتالیا

همان طور که گفته شد، فرد متقاضی باید بتواند اثبات کند که توانایی تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده در طول مدت اقامت را دارد. بخش عمده هزینه ها صرف اجاره مسکن می‌شود. هزینه های ماهیانه یک زوج در این کشور چیزی در حدود 1200 تا 1750 یورو می‌باشد. هزینه‌های زندگی در شهرهایی مانند رم و میلان به مراتب بیشتر از سایر کشورها است.

سخن آخر

در این مقاله تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا به بررسی ویزاهی همراه کشور ایتالیا در سال 2022 بپردازیم. کشور ایتالیا شرایطی را مهیا کرده است که امکان همراهی اعضای خانواده دارندگان ویزای این کشور فراهم باشد. به طور کلی، می‌توان مهاجرت تحصیلی را یکی از سریع ترین روش های مهاجرتی به این کشور دانست؛ اما سخت گیری های زیادی برای پیوست خانوادگی در این روش وجود دارد. چنان چه شما عزیزان مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه اعزام دانشجوی لتسگو یونی در ارتباط باشید.